باز شدن پای شرکت سامسونگ به رسوایی‌های سیاسی رییس جمهور کره جنوبی

دادستان‌های کره‌جنوبی به دلیل ادعای پرداخت مالی شرکت سامسونگ به دختر دوست نزدیک رییس جمهور، حکم بازرسی دفاتر این شرکت را صادر کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، دادستان‌های کره جنوبی در راستای تحقیقات درباره بخشی از رسوایی سیاسی مرتبط با پارک گئون هی، رییس جمهور این کشور حک تفتیش دفاتر شرکت سامسونگ را صادر کردند. 

بر این اساس، دادستان‌ها در حال تحقیق درباره ادعاهای مطرح شده درباره پرداخت پول از سوی شرکت سامسونگ به دختر چوی سون سیل، دوست نزدیک رییس جمهور کره جنوبی هستند. چوی سون سیل متهم است از دوستی خود با رییس جمهور برای مداخلات سیاسی و تقاضای کمک اقتصادی استفاده کرده است. 

پارک گئون هی بخاطر دوستی با چوی سون سیل عذرخواهی کرد؛ اما درخواست‌ها برای استعفای او به دلیل این رسوایی افزایش یافته است. در مورد اخیر، دادستان‌ها درباره ادعاهایی مبنی بر پرداخت 3.1 میلیون دلار از سوی سامسونگ به یک شرکت متعلق به سون سیل و دخترش به عنوان پشتوانه مالی برای آموزش سوارکاری دخترش در آلمان تحقیق می‌کنند. دادستان‌ها در همین رابطه و برای تحقیقات بیشتر حکم بازرسی از فدراسیون سوارکاری و انجمن سوارکاری کره جنوبی را نیز صادر کردند. شرکت سامسونگ با تایید این بازرسی از اظهار نظر بیشتر درباره آن خودداری کرد. 

چوی سون در سوم نوامبر (13 آبان ماه) به دلیل سوء استفاده از قدرت و کلاهبرداری بازداشت شد. پس از این رخداد، ده‌ها هزار معترض کره‌ای در سئول خواستار استعفای پارک گئون هی بخاطر فساد شدند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار