افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزار شد

مراسم افتتاحیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه امروز در پردیس چارسو با پخش سرود ملی و تلاوت قرآن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم افتتاحیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران امروز در پردیس چارسو با پخش سرود ملی و تلاوت قرآن آغاز شد.

در ابتدای این مراسم، علیرضا کریمی صارمی مدیر این جشنواره اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در خدمت شما عزیزان هستم. ما با نام و یاد خدا کار را آغاز کردیم و افتتاحیه را با نام شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدا مدافع حرم برگزار می‌کنیم.

وی گفت: نسبت به سال قبل این برنامه متفاوت تر است و تلاش شده تا برنامه‌ای درخور فرهیختگان باشد. در ستاد برگزاری همه شبانه روز تلاش کردند تا برنامه ای درخور داشته باشیم و امیدوارم که بتوانیم بار مثبتی به ارمغان آوریم.

افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزار شد

کریمی صارمی گفت: می‌خواهم از گروه چهل شاهد بگویم. نوجوانانی که با دوربین خود در روزهای ابتدایی جنگ تصاویر بی بدیلی از کسانی که برای رسیدن به آرمان های خود جنگیدند، خلق کردند.

وی گفت: باید از تمام دوستانی که با نگاه خود کمک کردند، تشکر کنم. بویژه از مهدی فدوی گرافیست، سپهر زنده روح کرمانی و فرید فرخنده کیش دبیر جشنواره و تمام همکارانم در جشنواره تشکر می کنم.

وی در آخر اظهار داشت: برای برپایی بهتر جشنواره چهل و شش ساعت نخوابیدم. سپس کلیپی از گروه چهل شاهد پخش شد.

سپس کریمی صارمی دوباره بر روی سن آمد و از فرید فرخنده کیش برای ایراد سخنرانی دعوت کرد.

فرخنده کیش بعد از خیر مقدم به مهمانان گفت: ارزش حرکت‌های فرهنگی به نگاهی است که در ابتدای جشنواره وجود دارد. ما خواستیم با کسانی کار را آغاز کنیم که کنار هم بودنمان را از آنان داریم.

افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزار شد

وی گفت: حضور جوانان امیدبخش همه ماست. امسال را با توجه ویژه‌ای که دکتر ایوبی به جوانان و فیلم کوتاه داشت، شروع کردیم و به گسترش نگاه فرهنگی که ایوبی انتظار داشت، با همه کمبودها نزدیک‌تر شدیم.

این جشنواره را به شهدای مدافع حرم تقدیم می‌کنیم که در خارج از مرزها برای آرامش ما می‌جنگند.

سپس کلیپی از عباس کیارستمی و روز تشییع وی پخش شد.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار