تجلیل از دانش‌آموزان و فرهنگیان مولف در هفته کتاب

مدیرکل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان و فرهنگیان مولف کتاب‌‌های غیردرسی در هفته کتاب تجلیل می‌شوند.

مهدی علی‌اکبرزاده مدیرکل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از برنامه‌های متعدد این نهاد آموزشی به مناسبت هفته کتاب خبر داد و اظهار داشت: از 24 آبان ماه و با آغاز این هفته شروع 50 هزار نمایشگاه برای 50 هزار مدرسه کلید می‌خورد و این امر مهم‌ترین اتفاقی است که در طول هفته کتاب ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از استان‌ها تمهیدات دیگری برای توجه به کتاب و کتابخوانی داشته‌اند، گفت: تجهیز کتابخانه‌ها به کمک کاروان‌هایی در برخی استان‌ها نظیر آذربایجان شرقی در این هفته به مرحله اجرا درمی‌آید.

علی‌اکبرزاده ادامه داد: تجلیل از دانش‌آموزان و فرهنگیان مولف نیز در این هفته اجرا شده و این مسئله برای تألیفات خارج از کتاب درسی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مسابقات کتابخوانی در هفته کتاب آغاز می‌شود، عنوان کرد: این برنامه امسال برای اولین بار تا سطح کشوری ادامه پیدا کرده و رشته نقد ادبی و هنری نیز به مجموعه رشته‌ها اضافه شده است.

علی‌اکبرزاده با بیان اینکه پیش از این صرفا در مسابقات فرهنگی هنری دستاوردهای عملی دانش‌آموزان مورد توجه قرار می‌گرفت، گفت: با توجه به ضرورت نقدپذیری از امسال جنبه نظری این گونه فعالیت‌ها برای دانش‌آموزان در نظر گرفته می‌شود.

مدیر کل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش افزود: در این شرایط علاوه بر تقویت روحیه نقدپذیری نیاز به مطالعه و توجه به این امر نیز در دانش‌‌آموزان شدت پیدا می‌کند.

علی‌اکبرزاده یادآور شد: در زمینه کتاب و کتابخوانی طی سه سال اخیر اقدامات مثبتی انجام شده به گونه‌ای که سرانه کتاب غیردرسی برای دانش‌آموزان از سه به 10 جلد افزایش یافته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار