تایم: پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، فاجعه‌ای برای کره زمین

وبسایت نشریه تایم در گزارشی به پیروزی ترامپ در انتخابات و تاثیرات زیست محیطی آن پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت تایم در مطلبی نوشت: پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌تواند فاجعه‌ای برای کره زمین باشد. 

در این مطلب آمده است: دانشمندان آب و هوا، قانون‌گذاران و سیاستمداران (طرفدار محیط زیست) چه برنامه‌هایی را در دوره ریاست جمهوری ترامپ دنبال خواهند کرد؟ کسانی که زندگانی خود را وقف نجات کره زمین کرده‌اند خوشبینانه ترجیح می‌دادند به چگونه کار کردن با هیلاری کلینتون به عنوان رییس جمهور آمریکا فکر کنند. با این وجود، ترامپ تا چند ماه آینده سکاندار کاخ سفید خواهد شد و این امر به معنای پایان دوره‌ای از اقدامات امیدبخش برای مطرح کردن موضوع تغییرات اقلیمی در آمریکا و همچنین از میان رفتن تلاش‌های مشابه بین المللی در این مورد است. 

مایکل برون، مدیر اجرایی موسسه زیست محیطی "سیرا کلاب" در این باره می‌گوید: "ما با شناخت واقعیت‌ها کار خود را آغاز کردیم. ترامپ تنها رییس جمهوری است که تغییرات آب و هوایی را واقعی نمی‌داند. ما باید اقدامات لازم برای مقابله با مسائل دولت آینده را انجام دهیم." ترامپ در کارزار انتخاباتی خود بارها از موضوعات زیست محیطی سخن به میان آورده است. نامزد پیروز انتخابات وعده داده بود مقررات زیست محیطی را لغو کند و صنایع بیمار زغال سنگ را باز گرداند. یکی دیگر از شعارهای ترامپ کنار کشیدن از توافقنامه زیست محیطی پاریس که مهم‌ترین توافق بین المللی درباره تغییرات اقلیمی است، بود. ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود به صورت دائم از لغو یا مذاکره مجدد درباره توافقنامه پاریس سخن می‌گفت. او تاکید دارد: قرارداد پاریس نقطه ضعفی برای رقابت اقتصادی آمریکا است؛ بخصوص آن که کشورهای بزرگ درحال توسعه مانند چین محدودیت کمتری در تولید دی اکسید کربن دارند. 

با این وجود، عقب نشینی آمریکا از توافق پاریس شامل فرآیندی طولانی و سه ساله می‌شود. مذاکره مجدد برای این توافق نیز تقریبا غیرممکن است و نیازمند دهه‌ها زمان است. براساس توافق پاریس، آمریکا متعهد شده است میزان تولید گازهای گلخانه‌ای خود را تا سال 2025، 26 تا 28 درصد کاهش دهد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
باشگاه یک لیست از ادعا های و برنا مه های ترامپ توی یک صفحه درست کنه هر روز که یکی اش را منکر میشود یا از صفحه سایت پاک میکند یک خط روش بکشه ببینم تا 70 روز دیگه این اقای ترامپ چقدر انعطاف از خودش نشون میدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
حرف اول را تو دنیا پول میزنه//اگر جنگی هم بخواد رخ بده اول مقرون بصرفه بودنش محاسبه میشود//صد تا مثل ترامپ هم بیان غلطی نمیتونن بکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۵
این در صورتیه که طرف عاقل باشه نه یک دیوانه!
آخرین اخبار