اصفهان؛

نجات کوهنورد شهرضایی هنگام صخره‌ نوردی، از کوه

اورژانس هوایی اصفهان، ناجی کوهنورد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، گفت : پسری جوان از تیم کوهنوردی شهرستان شهرضا که هنگام صخره‌ نوردی، از کوه، سقوط کرده بود، توسط اورژانس هوایی اصفهان به بیمارستان منتقل شد.

مسئول امور پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی شهرضا هم گفت: پس از اطلاع از وقوع این حادثه، دو واحد امداد اورژانس پیش‌بیمارستانی به این منطقه اعزام

شدند .

حبیب صادقی افزود: مصدوم این حادثه، که دچار آسیب از ناحیه ستون فقرات کمری و شکستگی مچ پا شده بود با توجه به صدمات وی و کاهش فشار خون او، اقدامات درمانی اولیه از جمله رگ‌گیری، سرم درمانی و ثابت سازی، در همان محل قله کوه، انجام شد.

وی تصریح کرد: سپس مصدوم، حدود 300 متر به پایین کوه، منتقل شد اما با توجه به صعب العبور بودن مسیر و احتمال خطر سقوط، در ساعت 10 و 40 دقیقه درخواست امداد هوایی شد .

مسئول امور پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی شهرضا ادامه داد: بالگرد امدادی فوریت‌های پزشکی اصفهان، با وجود شرایط نامناسب منطقه، در ساعت 11 و 25 دقیقه در محل حاضر و پس از ارزیابی مکان، به صورت نیمه پرواز در محل قله مستقر شد و پرسنل واحد امداد هوایی در همان حالت، مصدوم را تحویل گرفتند.

صادقی بیان کرد: پس از سه ساعت ، مصدوم به بیمارستان الزهرا (س) اصفهان، منتقل شد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.