تبریز؛

انتخاب تبریز به‌ عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز گفت: سال 2018 فرصت و فضایی تکرار‌‌‌نشدنی است که در آن 57 کشور اسلامی تبریز را به‌عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018 انتخاب کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام احمد حمیدی در مراسم افتتاحیه بازارچه صنایع دستی تبریز گفت: برپایی چنین بازارچه‌ای ظرفیتی برای ارائه هنر در تبریز است.

وی با بیان اینکه در آستانه تبریز 2018 قرار داریم، گفت: سال 2018 فرصت و فضایی تکرار‌نشدنی است که در آن 57 کشور اسلامی تبریز را به‌عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018 انتخاب کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز سال 2018 رابهترین فرصت برای نمایش داشته‌های استان به جهان اسلام دانست و افزود: تبریز شهری است که از نظر فلاسفه، ادبا، فضلا، آثار تاریخی و عالم و ... ظرفیت بسیار بالایی دارد و می‌توان از این ظرفیت به‌نحو احسن استفاده کرد.

وی با اشاره به علامه قطب‌الدین محمود کاظم‌شیرازی و زندگینامه وی اظهار کرد: این علامه در قرن هشت زندگی می‌کرد که از شهرهای مختلفی از جمله شیراز، کازرون، کاشان زندگی کرده است و در نهایت تبریز را برای زندگی انتخاب کرد و قبر وی نیز در این شهر است.

حمیدی ادامه داد: تحفه السعدیه کتابی است که علامه قطب‌الدین شیرازی برگرفته از قانون ابن‌سینا بیان کرده و در آن به معرفی شهر متمدن و ویژگی‌های یک شهر متمدن از جمله وجود پزشک ماهر، آب‌جاری، بازار رواج و حاکم عادل پرداخته و در نهایت تبریز را شهر تمدن‌ساز معرفی کرده است.

وی افزود: ما به برپایی هفته‌های فرهنگی تمایل داریم و البته باید گفت که در سال جدید هفته بدون مناسبت نخواهیم داشت و هماهنگی‌هایی انجام‌شده با کشورهای اسلامی و کلانشهرها در راستای برپایی نمایشگاه‌ها را انجام داده‌ایم و امیدواریم این بازارچه نیز به‌عنوان یک ایستگاه صنایع دستی انتخاب شود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.