سمنان;

90 درصد تماس گیرندگان با 125 مزاحم تلفنی هستند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: بالغ‌بر ۹۰ درصد تماس‌های برقرارشده با سامانه فوریت ۱۲۵ آتش‌نشانی سمنان تلفن‌های غیرمرتبط و مزاحمان تلفنی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آتش پاد سوم سعید اسماعیل‌پوراظهار داشت: شماره 125 آتش‌نشانی برای هر آتش‌نشان یادآور رخداد یک حادثه برای هم‌وطن و آماده‌باش جهت اعزام به محل حادثه است.
وی در ادامه به مزاحمان تلفنی این سامانه اشاره داشت و افزود: متصدیان ارتباطات به‌طور 24 ساعته پاسخگوی تمامی تماس‌ها بوده و در زمان بروز حادثه هدایت‌گر تیم‌های عملیاتی به محل حادثه هستند که ازلحاظ فنی کار بسیار پیچیده و خواستار تمرکز، تخصص و تسلط کامل به مناطق مختلف شهر، تجهیزات یک‌به‌یک خودروهای آتش‌نشانی، چگونگی وضعیت پرسنل ایستگاه‌های 5 گانه و بسیاری از موارد دیگر است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان با اشاره به حجم بالای تماس‌های غیر مرتبط و مزاحمین تلفنی که انرژی زیادی از متصدیان 125 خواهد گرفت اشاره داشت و افزود: خوشبختانه با آموزش‌های و اطلاع‌رسانی‌های مؤثر از آمار تماس‌های بیهوده و مزاحمی کاسته شده و بعضی از مزاحمت‌های تلفنی از طریق واحد بازرسی و حقوقی سازمان آتش‌نشانی پی گیری شده و یا در حال پی گیری است.
اسماعیل‌پور یادآور شد: برابر ماده 641 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازات بازدارنده هرگاه کسی به‌وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص حقیقی یا حقوقی ایجاد مزاحمت کند به مجازات حبس از 3 ماه تا 1 سال محکوم خواهد شد.
وی با اشاره به موجود بودن سیستم ضبط مکالمات در ستاد فرماندهی و بیان اینکه کلیه تماس‌های ورودی به سامانه 125 آتش‌نشانی با تمامی جزئیات از قبیل روز، تاریخ و زمان در آن ثبت می‌شود و قابل ارجاع به مراجع قضایی و انتظامی است افزود: مأموریت‌های کاذب به‌جز خستگی مفرط و ایجاد هزینه مأموریت و چشم‌انتظاری حادثه‌دیده و ایجاد خسارات مالی و جانی ناشی از آن چیزی را در پی نخواهد داشت.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی سمنان گفت: به مزاحمان سامانه‌های فوریت توصیه می‌شود از تماس‌های مکرر و بی‌مورد جلوگیری کرده تا موجبات آسیب رساندن به شهروندان فراهم نشود.
وی در پایان از شهروندان فهیم شهر اخلاق خواست تا آموزش‌های لازم درباره این خط تلفن را به فرزندان خود بدهند تا از مزاحمت‌های تلفنی این خط امدادی کاسته شود.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.