برپایی بیمارستان صحرایی برای خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی+جزئیات

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت از استقرار هفت بیمارستان صحرایی، 17 درمانگاه سرپایی و 20 بیمارستان پشتیبان در سه مرز مهران، چذابه و شلمچه خبر داد.

برپایی بیمارستان صحرایی برای خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی+جزئیات
پیرحسین کولیوند رییس مرکز فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به سه برابر شدن فعالیت‌های فوریت‌های پزشکی نسبت به سال گذشته گفت: 14 هزار نیرو در تمام مسیرهای کل کشور توسط 2 هزار و 200 پایگاه فوریت‌های پزشکی به سایرین خدمات ارائه می‌دهند و تاکنون تعداد قابل توجهی متخصص به کربلا اعزام شده است.

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت عنوان کرد: هفت بیمارستان صحرایی در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه، 17 درمانگاه سرپایی و 20 بیمارستان پشتیبان در مراسم اربعین فعالیت می‌کنند، همچنین بیمارستان‌های حضرت امام حسین (ع) در مهران و بیمارستان شهید بقایی اهواز پشتیبان CPRNE هستند.

وی تصریح کرد: از طرفی یک بیمارستان صحرایی 64 تختخوابی در مهران و دو بیمارستان 32 تختخوابی در چذابه و شلمچه به زائران خدمات بهداشتی و درمان ارائه می‌دهند.

کولیوند ادامه داد:‌ تیم متخصصان بهداشت نیز فعالیت خود را در داخل کشور و عراق از پنج روز گذشته شروع کرده‌اند و با مذاکراتی که با وزارت بهداشت عراق داشتیم، قرار است متخصصان بهداشت در رسانه ملی این کشور به بیان نکات علمی بپردازند. 

وی افزود: این متخصصان وظیفه کنترل، تهیه، توزیع و پخت غذاها و نذورات را بر عهده دارند که از سوی دولت عراق نیز کارتی به عنوان مجوز برای کنترل مواکب صادر می‌‌شود.

زائران اربعین نگران نیازهای بهداشتی نباشند
در ادامه این مراسم محمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت، گفت: برای این مراسم به تعداد کافی آمبولانس زمینی، اتوبوس آمبولانس و چهار فروند بالگرد اعزام شده است، همچنین بيش از هفت هزار نیروی امدادی و تخصصی نیز از طریق دانشگاه‌های سراسر کشور به مرزها اعزام شده‌اند که بیمارستان مرز مهران به خوبی تجهیز و با تمام ظرفیت امدادرسانی می‌کند. 

وى از تجهيز بيمارستان ايلام به بخش مراقبت هاى ويژه افزود: راه‌های مواصلاتی که به استان‌های مرزی نیز ختم می‌شوند در پوشش نیروهای اورژانس هستند و البته از نیروهای اورژانس تشکر می‌کنم که در انتقال مصدومان حادثه تروریستی سامرا و حادثه تصادف اتوبوس به موقع عمل کردند.

آقاجانی همچنین اظهار کرد: در این مراسم خدمات بهداشتی مناسبی در جهت بهداشت عمومی و بهداشت محیط از سوی نیروهای بهداشتی ارائه می‌شود و از طرفى ذخیره خونی و دارویی در نظر گرفته شده نیز کافی است.

استقرار بیمارستان صحرایی در چذابه
شهیار میرخشتی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از احداث و استقرار بیمارستان صحرائی برای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار به منظور خدمت رسانی شایسته به زائرین اربعین حسینی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیمارستان صحرایی مجهز به اتاق عمل را در مرز چذابه احداث و مستقر کرده است.

وی بیان کرد: در این بیمارستان، پزشکان و کادر درمانی برای خدمت رسانی به زائرین حضور دارند. همچنین به منظور ارائه خدمات مامایی به خانم های باردار نیز پرسنل پرتلاش پرستار زن و ماما آماده ارائه خدمت به زائران هستند.در این بیمارستان بخش های تخصصی کلینکی مانند داخلی، عفونی ،اطفال، زنان ،قلب ،ارتوپدی می باشد. 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در این بیمارستان صحرایی، آزمایشگاه و داروخانه نیز وجود دارد که این داروخانه داروهای مورد نیاز زائرین حسینی را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می دهد.

میرخشتی گفت : همچنین برای انجام جراحی های عمومی فوری نیز اتاق عمل با تجهیزات و شرایط  لازم در بیمارستان صحرائی مرز چذابه مستقر شده تا در صورت نیاز و مطرح بودن زمان برای مداخلات درمانی بیماران، اقدامات لازم برای آنها در اسرع وقت صورت پذیرد.

شایان ذکر است؛  بیمارستان های صحرایی به زایران اربعین حسینی از ایران و عراق و سایر کشورهای که برای زیارت به کربلا عزیمت می کنند خدمت رسانی می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار