سلیمانی در صحن علنی:

رفع مشکل بیکاری در گرو فراهم شدن فرصت سرمایه‌گذاری است

نماینده مردم کنگاور گفت: سرمایه‌گذاری، متناسب با شرایط کشور نیست و رفع مشکل بیکاری در گرو فراهم شدن فرصت سرمایه‌گذاری است .

رفع مشکل بیکاری در گرو فراهم شدن فرصت سرمایه‌گذاری استبه گزارش خبرنگار مجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن سلیمانی نماینده مردم کنگاور در نطق میان دستور امروز صحن علنی امروز مجلس (دوشنبه 24 آبان ماه) گفت: با توجه به اختیارات حاصله از اصل هشتاد و چهارم قانون اساسی که به هر نماینده حق می‌دهد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر نماید مطالب زیر را برای توجه و ارائه مسئولین اعلام می‌دارم.

1-ضروری می‌دانم از اقدامات مسئولین مربوط در برگزاری خوب انتخابات مجلس دهم و شرکت گسترده مردم در حوزه‌های مختلف انتخابیه در حسن اجرای قانون و شرکت در انتخابات تشکر نمایم.

2- باید توجه داشت جدی گرفتن ترامپ و شعارهای او امری بیهوده است چون در سیستم حکومتی آمریکا صرف نظر از اینکه چه کسی رئیس جمهور می‌شود اختیار امور در دست لابی صهیونیسم و سرمایه‌داران آن است در نتیجه انتخابات آمریکا نشان از بحران شدید اقتصادی کشوری دارد که مدعی رهبری جهان و داشتن قوی‌ترین اقتصاد جهان است.

3- مردم آمریکا در این انتخابات نشان دادند که به حزب جمهوری خواه و دموکرات اعتماد ندارند و شعارها و بیانات جنگ طلبانه آنان خسته شده‌اند و دنبال کسی هستند که شعارهایش به نفع معیشت و زندگی آنها باشد.

4- سران آل سعود بدانند صدام در زمانی که بیش از 20 میلیارد دلار ذخیره ارزی داشت و مورد حمایت قاطع شیوخ منطقه بود و از قدرت‌های استکبار و شرایط زمان استفاده می‌کرد در آن زمان پاسداران و ارتش غیرتمند ما انسجام تسهیلاتی لازم را نداشت به ایران حمله کرد ولی بر اثر قدرت و توانایی مردم و رهبری امام راحل شکست خورد و در حال حاضر با توجه به قدرت عظیم دفاعی نیروهای مسلح و انسجام کامل درون سازمانی آن و رهبری قدرتمند رهبر معظم انقلاب تصور دشمنی با ایران اسلامی اقدامی بیهوده و عبث است.

5- ضمن تشکر از اقداماتی که دولت تاکنون انجام داده است لازم می‌دانم به مواردی که اعلام می‌دارم توجه جدی داشته باشند.

الف- بحران آب، با توجه به شرایط اقلیمی و خشکسالی کشور لازم است در استان‌های غربی کشور از جمله کرمانشاه که از استعدادهای لازم برای روان آب‌های حاصل از باران‌های موسمی دارد سدهایی تعبیه و بهره‌برداری گردند که متأسفانه در این امر کوتاهی می‌شود.

ب- بحران بیکاری جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، در هر شرایطی شاهد مراجعات فراوان جوانان بیکار و فارغ‌التحصیلانی هستیم که قدرت تأمین نظرات آنان وجود ندارد.

ج- بحران محیط زیست، نحوه عملکرد دستگاه‌های مسئول در حفاظت از محیط زیست به نحوی است که اقدام مناسبی برای رفع آلودگی هوا اعمال نمی‌شود یا قادر به اعمال نیستند در نتیجه مردم در شرایطی که حاصل می‌شود وجود ریزگردها در ایام متوالی در سال رنج می‌برند.

د- بحران سرمایه‌گذاری، متأسفانه متناسب با شرایط کشور نیست و  سرمایه‌گذاری‌های مولد در مراحلی انجام شده است ولی بهره‌برداری از این سرمایه‌گذاری‌ها در مرحله بعدی برای استفاده از آن انجام نمی‌شود. لذا رفع مشکل بیکاری جز فراهم شدن فرصت سرمایه‌گذاری نیست.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار