در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اقتصاد مقاومتی راهگشای عرصه‌های بین المللی/بکارگیری سرمایه‌های داخلی رمز موفقیت

یک کارشناس اقتصادی گفت: یکی از سیاست های راهگشا که می تواند مسیر کشور را در عرصه های بین المللی هموار کند، بحث اقتصاد مقاومتی است.

تاپ//اقتصاد مقاومتی؛ راهگشای عرصه های بین المللی// اسفندماه کارشودسلیمان عباسی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: رمز پیروزی و موفقیت کشور که بتواند در عرصه های بین المللی در بخش صنعت، اشتغال و تولید مستقل عمل کند، بحث اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: همه وزارتخانه ها مکلف اند مسیر اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهند چرا که می تواند در پایان سال، گامی مثبت برای کشور به حساب آید.

عباسی عنوان کرد: مهمترین مساله ای که در اقتصاد مقاومتی باید توجه کرد استقلال کشور در بخش علم و صنعت و دیگری خروج از وابستگی به واردات است.

وی با اشاره به اینکه مجلس باید لوایحی را بصورت قانونمند دراین مسیر محقق کند، گفت: حمایت جدی از تولیدکنندگان داخلی باید صورت گیرد.

به گفته این کارشناس ، اقتصاد مقاومتی باید در راستای تولید، پیشگیری از واردات، اشتغالزایی در جهت تولید ثروت باشد که در این صورت می تواند به پیشرفت کشور کمک کند.
 
برای رسیدن به اقتصاد مقاومت باید بصورت خودکفا حرکت کنیم
 
درادامه سیامک مره صدق از دیگر کارشناسان اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی دراین باره گفت: باید توجه داشت که اقتصاد کشور باید به گونه ای حرکت کند که هیچ گونه وابستگی به خارج وجود نداشته باشد و بتواند بصورت خودکفا و بر تکیه بر توانمندی های داخلی حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه باید از استعدادهای جوان بصورت شایسته استفاده کرد، ادامه داد: اگر کشور بصورت خودکفا عمل کند هیچ گونه وابستگی اقتصادی به کشورهای بیگانه وجود نخواهد داشت، در غیر اینصورت چشم امید کشور به بیگانگان خواهد بود.

مره صدق گفت: مسئولان باید با برنامه ریزی های درست بتوانند مسیر اقتصاد مقاومتی را درجهت توانمندی اقتصاد داخلی رونق بخشند.

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این پرسش که چه راهکاریی درخصوص اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی وجود دارد، افزود: بهترین کار تاکید بر سرمایه های داخلی و مبارزه با قاچاق و تقویت گمرک در ورودی های کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار