بیرجند؛

شرط هر کاری،داشتن مهارت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در هر کاری،شرط اول آن مهارت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از بیرجند ؛نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار با مدیران و کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت:فنی و حرفه ای شجره ی طیبه ای است که در هر خانواده می تواند ثمر دهد و باعث اشتغال،استقلال و تولید  شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به معضل مهاجرت از روستا ها،افزود: اگر مسئولان با جدیت وارد عمل شوند، می توانند از مهاجرت قسمت قابل توجهی از روستاییان جلوگیری کنند.

وی گفت: علاوه بر سازمان فنی و حرفه ای که مسئولیت آموزش مهارت به اقشار مختلف را بر عهده دارد،سایر سازمان های مربوطه نیز باید تولید و صادرات محصولات کمک کنند.

مدیر کل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی نیز در این دیدار افزود: با توجه به این که اشتغال مهم ترین دغدغه ی مردم و مسئولان است و مهم ترین عنصر اشتغال نیز مهارت آموزی است،سازمان فنی و حرفه ای آمادگی ارائه خدمات بیشتر برای حل معضل بیکاری را دارد.

خوشآیند گفت:این سازمان از سال 93 برنامه خود را بر محور اقتصاد مقاومتی تعریف کرده است، به طوری که در پایان سال 94،نسبت به سال گذشته،19 درصد افزایش بهره وری را داشته ایم.

وی افزود: در سال های گذشته 9 پروژه ی نیمه تمام داشتیم که تا کنون 5 طرح را به اتمام رسانده و 4 طرح باقی مانده تا سال 96 افتتاح خواهند شد.

مدیر کل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت:فعالیت های فنی و حرفه ای در دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم می شود اما به دلیل محروم بودن این استان،75 درصد فعالیت ها در بخش دولتی انجام می شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.