بیرجند؛

فارغ التحصیلی بیش از 3هزار دانشجو از دانشگاه علمی و کاربردی

از سال 82 تا کنون 3 هزار و 500 نفر از دانشگاه علمی و کابردی خراسان جنوبی فارغ التحصیل شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛ رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی مرکز بیرجند در دیدار با نماینده ولی فقیه گفت:رسالت دانشگاه علمی کاربردی بهبود مهارت شاغلان و یادگیری مهارت برای افرادی است که میخواهند شاغل شوند.

معصومی با بیان اینکه معادل هر رشته در دانشگاه علمی کاربردی،یک شغل در جامعه وجود دارد،افزود: در دانشگاه علمی کاربردی سعی شده است،با بالا بردن ساعات کارورزی،خلأ سایر دانشگاه ها در زمینه ی مهارت عملی را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه خانواده ها باید آگاهی پیدا کنند که دانشگاه علمی و کاربردی،مهارت را به فرزندانشان می آموزد و نباید از فرستادن آن ها به این دانشگاه خودداری کنند،گفت: البته ضعف در دستگاه های دولتی و توجه آن ها تنها به مدرک ، و بی توجهی به مهارت افراد،باعث ایجاد این مشکل در جامعه شده است.

معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در این دیدار افزود: معاونت فرهنگی پیشانی جهاد دانشگاهی است و 4 نهاد در دانشگاه های استان دارد.

مرادی با بیان اینکه با وجود دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا،جهاد دانشگاهی در ردیف 5 خبرگزاری برتر کشور قرار دارد،گفت: در پنجمین مناظره ی دانشجویی،12 تیم از خراسان جنوبی شرکت کردند که 3 تیم موفق به راه یابی به دور بعد شدند.

وی با بیان اینکه فرهنگ سرای ابن حسام فعالیت خود را از اول مهر شروع کرده است،افزود: جهاد دانشگاهی در جهت تبیین اندیشه های امام نیز هر ساله همایش و سمینار برگزار می کند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.