زنجان؛

بیش از پنج هزار بیمار دیابتی در مناطق روستایی تحت مراقبت هستند

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت :در حال حاضر پنج هزارو ۴۷۰ بیمار دیابتی در مناطق روستایی تحت مراقبت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛صایینی افزود: همچنین میزان شیوع دیابت( مناطق روستایی) استان زنجان حدود ۳.۳ درصد و در کشور ۹.۳ درصد است.

وی اضافه کرد:برنامه غربالگری دیابت شهری از نیمه دوم ۱۳۹۴ در استان زنجان شروع شده است و تا کنون یک هزارو ۳۰۰بیمار دیابتی بیماریابی و تحت مراقبت قرار گرفتند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، نسبت مرگ ناشی از دیابت به کل مرگ ها را در سال ۱۳۹۴ در استان ۲.۲ درصد و در کشور ۳.۳ درصد اعلام کرد.

صائینی یادآور شد: دیابت بارداری نیز نوعی از دیابت است که معمولاً در طی دوران بارداری تشخیص داده می شود و معمولاً تا پایان حاملگی از بین می رود.،این افراد مستعد ابتلاء به دیابت در ۲۰ سال اینده هستند.

وی با بیان اینکه دیابت سالانه عامل مستقیم پنج میلیون مرگ بوده است افزود :در هر ۶ ثانیه ، یک نفر از دیابت جان خود را از دست می دهند وسالانه ۸۶هزار کودک در جهان مبتلا به دیابت نوع ۱ می شوند.

صایینی با اشاره به اهمیت توجه به بیماری دیابت گفت: تعداد مبتلایان به دیابت در گروه سنی ۲۰ تا ۷۹ سال در سال ۲۰۱۵ بیش از ۴۱۵ میلیون نفر بوده است و پیش بینی می شود این تعداد تا سال ۲۰۴۰ از مرز ۶۴۲ میلیون نفر بگذرد.

به گفته وی تا کنون یک هزارو ۳۰۰بیمار دیابتی بیماریابی و تحت مراقبت قرار گرفتند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.