کرمانشاه؛

اعتبارمیلیاردی برای اشتغال مددجویان

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان کرمانشاه گفت: 87 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال مددجویان لحاظ شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسین خدرویسی گفت: اگر بانک‌ها همکاری کرده و به روند پرداخت این تسهیلات سرعت دهند، تا پایان سال قادر به جذب این تسهیلات خواهیم بود.
وی با اشاره به تحت پوشش قرار داشتن بیش از 65 هزار خانوار استان در کمیته امداد(ره)، گفت: در حال حاضر 142 هزار و 569 نفر از جمعیت استان تحت پوشش این نهاد هستند.
خدرویسی یکی از نیازهای اصلی خانوارهای مددجو را بحث اشتغال عنوان کرد و افزود: در همین راستا بانک مرکزی طی ابلاغیه‌ای به استان از محل تبصره 26 قانون بودجه امسال، مبلغ 37 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات به استان اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: این اعتبارات در قالب تسهیلات 15 میلیون تومانی قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود که 80 درصد آن به مددجویان و 20 درصد آن نیز به غیرمددجویانی که در معرض آسیب هستند، داده می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: این تسهیلات صرفا برای ایجاد و تولید اشتغال در صنوف مختلف و کشاورزی و دامپروری است و به افرادی داده می‌شود که مستعد ایجاد اشتغال بوده و از قبل مهارت‌های لازم را کسب کرده‌اند.
خدرویسی یادآور شد: به ازای این منابع که توسط دولت توزیع می‌شود، سالانه دولت پنج درصد مستمری که از طریق بانک مرکزی به کمیته امداد امام (ره) داده می‌شود را قطع می‌کند.
وی تصریح کرد: سال گذشته که میزان جذب این تسهیلات در استان بالا بود، 6.5 درصد از مستمری کمیته امداد امام (ره) قطع شد، زیرا دولت معتقد است افراد می‌توانند با این 15 میلیون تومان برای خود ایجاد اشتغال کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه گفت: در جریان سفر هیات دولت به استان نیز بر اساس  تفاهم‌نامه ای مقرر شد مبلغ 50 میلیارد تومان دیگر تسهیلات قرض‌الحسنه به استان اختصاص داده شود.
وی تصریح کرد: این میزان اعتبارات نیز در قالب تسهیلات قرض الحسنه 15 میلیون تومانی و صرفا جهت ایجاد اشتغال خواهد بود که 70 درصد آن به مددجویان تحت پوشش و مابقی به غیرمددجویان در معرض آسیب تعلق خواهد گرفت.
خدرویسی با بیان اینکه بر اساس قوانین مالی کشور تا پایان سال فرصت جذب این تسهیلات وجود دارد، گفت: تاکنون 35 درصد این اعتبارات جذب شده و از بانک‌های استان می‌خواهیم تمام تلاش خود را در این زمینه بکار گیرند.
وی با بیان اینکه پرونده تمام مددجویان متقاضی جهت دریافت این تسهیلات آماده است، ابراز  امیدواری کرد با همکاری همه بانک‌های استان تا پایان سال 100 درصد این تسهیلات در استان جذب شود.
این مقام مسئول به برخی مشکلات موجود در ارائه این تسهیلات در برخی شعب بانک‌های استان اشاره کرد و افزود: بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی برای گرفتن این تسهیلات 15 میلیون تومانی که مبلغ قسط آن نیز 250 هزار تومان است ارائه یک ضامن کافی است، اما متاسفانه می‌بینیم برخی شعب از مددجویان دو ضامن می‌خواهند.
وی تصریح کرد: همچنین برای دریافت این تسهیلات مجوز و معرفی‌نامه کمیته امداد به مثابه تمام مجوزهای قانونی است، اما برخی شعب برای دادن این تسهیلات از مددجو مجوزهای دیگر از جمله مجوز کسب و شهرداری و موارد دیگر را درخواست می‌کنند که هم زمان‌بر و هم هزینه‌بر است.
خدرویسی با بیان اینکه دوره بازپرداخت این تسهیلات پنج ساله است، گفت: شاهدیم برخی شعب این زمان را چهار ساله کرده‌اند که این امر فشار زیادی به مددجویان برای بازپرداخت وارد می‌کند.
وی افزود: از طرفی مددجویان کشاورزی و دامپروری سالیانه و فصلی درآمد دارند و باید بازپرداخت اقساط نیز برای آنها سالیانه و فصلی باشد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.