گیلان؛

تجلیل از 20 صادرکننده برتر

به مناسبت روز ملی صادرات از 20 صادرکننده ی برتر گیلان در رشت قدردانی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

ارزآوری ، میزان صادرات و کیفیت کالاها از مهمترین دلایل این واحدهای تولیدی بود.

غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ، صنعت ، معدن و کشاورزی ایران در این مراسم از صادرات 37 میلیارد دلاری ایران در سال 2015 خبرداد و افزود: این دستاورد مهم در حوزه ی صادرات غیرنفتی در فضای سنگین تحریم ها محقق شده و بطور حتم باید در شرایط عادی تا 3 برابر ارتقاء یابد.

استاندار گیلان هم در این مراسم صادرات را بهترین راه برون رفت از رکود اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار برشمرد و بر عزم جدی دولت برای ایجاد زیرساختهای اقتصادی در استان تاکید کرد.

محمد علی نجفی از افتتاح قریب الوقوع خط آهن 8 کیلومتری آستارای آذربایجان به آستارای ایران خبر داد و گفت: این خط آهن با امکان اتصال به روسیه و شمال اروپا ، روند صادرات را در گیلان تسهیل خواهد کرد.

سید کاظم دلخوش نماینده ی مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این مراسم بر ضرورت حمایت جدی نمایندگان از تولید و صادرات تاکید کرد و افزود: در این راستا مجلس شورای اسلامی ، 13 لایحه ی اقتصادی در حوزه های سرمایه گذاری ، مالیاتی و گمرکی تصویب کرده تا قدرت مانور بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و تولیدات صادرات محور بیشتر شود.

هادی تیزهوش تابان رییس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی گیلان هم در این نشست از صادرات 645 میلیون دلاری گیلان در چند سال گذشته خبرداد و خواستار حمایت جدی تر دولت از واحدهای کوچک اقتصادی شد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: گیلان ، رشت ، روز صادرات ، تجلیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.