شیراز؛

هشدار های سایبری در خصوص اربعین حسینی

رئیس پلیس فتا فارس در خصوص افراد شیاد كه به مناسبت های مختلف با راه اندازی سایت های اینترنتی قصد کلاهبرداری از شهروندان را دارند، هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ حبیب اله رجبلی رئیس پلیس فتا فارس گفت: با توجه به شکایات و پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا دیده می شود افراد شیاد و کلاهبردار به مناسبت های مختلف با راه اندازی سایت های اینترنتی در فضای مجازی قصد کلاهبرداری از شهروندان را دارند.
وی با تاكید بر اینكه انگیزه این افراد فقط اخاذی و سوء استفاده از احساسات زائران اربعین است، از شهروندان خواست هشدار های پلیس را جدی گرفته و همواره موارد امنیتی را مد نظر خود قرار دهند.
رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه زائران تنها باید از سایت سماح به نشانی  www.samah.haj.ir  برای ثبت نام خود در زمینه سفر اربعین استفاده كنند افزود: تبلیغاتی كه در فضای مجازی مبنی بر سفر سریع، بدون ویزا و ارزان برای اربعین منتشر می شود، شیادی است و به منظور اخاذی از افراد انجام می شود.
سرهنگ رجبلی خاطرنشان كرد: سایت هایی كه در فضای مجازی برای سفر به عتبات تبلیغ می كنند، الزاما باید محیط فیزیكی مشخص داشته و دارای شخصیت حقوقی یا حقیقی باشند.
وی از زائرانی که قصد سفر به عتبات عالیات در روزهای باقی مانده را دارند درخواست كرد: در طول سفر از وسایل الکترونیکی خود همچون تلفن همراه و دوربین عکاسی محافظت کنند و در نگهداری آن کوشا باشند.  
رئیس پلیس فتا استان فارس از هموطنان درخواست كرد: در صورت مواجهه با موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir و یا ایمیل:fars_fata@police.ir  و یا تلفن: 2183919-071  به پلیس فتا گزارش دهند.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار