با حضور وزیر دفاع افغانستان؛

کنفرانس امنیتی «هالیفکس» با محوریت مبارزه با تروریزم برگزار شد

کنفرانس بین المللی هالیفکس با موضوع مبارزه علیه تروریزم و حضور نظامی کشورهای کمک کننده به افغانستان با حضور شماری از نظامیان افغانستان در کانادا برگزار شد.

وزیر دفاع برای کنفرانس امنیتیبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالله حبیبی وزیر دفاع افغانستان با شماری از نظامیان افغانستان برای شرکت در  کنفرانس سه روزۀ بین‌المللی امنیتی بنام "هالیفکس" دیروز عازم کانادا شد.

در این نشست علاوه بر اشتراک وزرای دفاع، نزدیک به 300 مقام و کارشناس امنیتی از کشورهای مختلف جهان نیز حضور داشته و در خصوص مبارزه با تروریزم و کمک‌ کشورهایی که در افغانستان حضور نظامی دارند، بحث خواهد شد.

محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: در این کنفرانس  سید طیب جواد مشاور ارشد پالیسی خارجی ریاست اجرایی افغانستان، حسین حقانی سفیر اسبق پاکستان در واشنگتن و آمر بخش آسیای جنوبی و مرکزی در انستیتوت هودسن از جمله سخنرانان این نشست بین المللی می باشند.

معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اظهار داشت: اشتراک کنندگان باید تدابیر لازم را به جهت مبارزه علیه تروریزم در منشأ اصلی آن اتخاذ کنند، چرا که ترورریست‌ها در پاکستان مسلح و تمویل شده، جهت فعالیت‌های تخریبی به افغانستان فرستاده می‌شوند.

گفته می شود نشست امنیتی "هالیفکس" سال گذشته میزبان تعدادی زیاد از کارشناسان نظامی و امنیتی بوده، اما امسال این نشست در حالی برگزار می‌شود که افغانستان با افزایش حملات مخالفین مسلح حکومت از جمله تروریستان گرو داعش روبرو است.

همچنین در صفحه اینترنتی کنفرانس امنیتی بین‌المللی "هالیفکس" بدون ذکر نام کسی گفته شده که کارشناسان امور نظامی پاکستان نیز در این نشست اشتراک می‌کنند و یکی از مسایل مورد بحث امنیت و دهشت افگنی در پاکستان خواهد بود .

رادمنش  ادامه داد: با توجه به اینکه  فیصله‌های این کنفرانس بین‌المللی الزامی نبوده و صورت اجرایی ندارد اما میتواند یک فرصت خوب برای جلب توجه جهانیان به افغانستان و تقویت اردوی کشور باشد.

وی خاطر نشان ساخت: آنچه کشور‌های غربی در این کنفرانس  فیصله کنند در هر کنفرانسی برای افغانستان مفید خواهد بود و ما می‌توانیم در برابر کشورهایی که تروریستان را تمویل و تجهیز می‌کنند، با امکانات بیشتری مقابله کنیم.

آوا نوشت: هرچند نشست سالانه امنیتی "هالیفکس" قدرت اجرایی ندارد، اما ابراز نظرها و بحث‌ها در این نشست  می تواند تا حدی زیاد بر تعیین استراتژی‌ها جهت  تأمین امنیت و غلبه بر دشواری‌های امنیتی در نقاط آسیب پذیر جهان تأثیر داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار