عضو پارلمان افغانستان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

علت حضور نیافتن هیأت افغانستانی در کنفرانس هالفیکس، مسائل امنیتی بود

فکوری بهشتی گفت: هیأت افغانستانی، به دلیل برخی مسائل امنیتی، نتوانست در کنفرانس هالفیکس شرکت کند.

علت حضور نیافتن هیأت افغانستانی در کنفرانس هالفیکس، مسائل امنیتی بودسیدجمال فکوری بهشتی نماینده مردم بامیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران با اشاره به حضور نیافتن هیات افغانستانی در نشست امنیتی هالفیکس کانادا اظهار داشت: قرار بود، عبدالله حبیبی وزیر دفاع افغانستان در این نشست شرکت کند، اما به یک دلیل امنیتی، وی از شرکت در این کنفرانس، انصراف داد.

فکوری بهشتی در پاسخ به این سوال که مسأله امنیتی که مورد اشاره قرار گرفت چه بوده است، نیز گفت: قرار بود امروز عملیاتی موسوم به عملیات شفق 2 علیه مخالفان دولت افغانستان صورت گیرد، لذا نظر به لزوم مدیریت و رهبری این عملیات، وی نتوانست به کانادا برود.

وی همچنین افزود: عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان نیز به دلیل مسئولیت‌هایی که جهت معرفی کنشگران کمیسیون انتخابات و ده‌ها موارد دیگر که برای او پیش آمد، از شرکت در این نشست بازماند.

گفتنی است؛ نشست جهانی‌ «هالفیکس» با حضور ناتو و شماری از کشورهای جهان درباره مسایل امنیتی و مبارزه با تروریسم از تاریخ 18 تا 20 نوامبر در کانادا برگزار شد. در این نشست از افغانستان نیز دعوت شده بود؛ اما به دلایلی نمایندگان افغانستان در این نشست شرکت نکردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار