کرمانشاه؛

هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد

یک استاد زبان و ادبیات فارسی گفت: ابزارهای آگاهی رسانی نوین نمی‌توانند جای کتاب را بگیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛میرجلال‌الدین کزازی افزود: نمی‌توان پذیرفت که دستگاه‌های آگاهی رسانی کنونی بتوانند پیوندی ژرف و درونی همچون کتاب با کاربر خود پدید بیاورند و این به سرشت و ساختار درونی کتاب برمی‌گردد که آن را از دیگر دستگاه‌ها یا ابزارهای آگاهی‌رسانی جدا می‌دارد.

این استاد زبان و ادبیات فارسی افزود: ارزش کتاب در این است که ما را از دیدن و خواندن به اندیشیدن می‌رساند و اگر ما در آنچه می‌خوانیم و به چشم می‌بینیم، نیاندیشیم، خواندن بیهوده خواهد بود و نمی‌توانیم گفت به راستی کتاب را خوانده‌ایم.

کزازی با بیان اینکه اگر ژرف بنگریم کار کتاب و دیگر دستگاه‌های آگاهی رسانی وارونه یکدیگر است، گفت: اگر کتاب اندیشه خیز و اندیشه پرور است، این ابزارها مایه اندیشه گریزی در کاربرانشان می‌شوند. کاربران آنها همواره نگاهی لغزان دارند که در رویه می‌ماند و به ژرف نمی‌رسد و این در حالیست که خواندن کتاب افراد را از رویه به ژرف می‌رساند.

وی افزود: می‌توانیم با کتاب آنچنان پیوند بگیریم که کم و بیش همان رفتاری را با آن داشته باشیم که با جانداران و با آدمیان می‌توانیم داشت و کتاب را به دوستی بپذیریم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.