امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ایفمارک و اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان

ورزشی تفاهم نامه ای بین ایفمارک و اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان مربوط به شهرستان های گرمسار و آرادان امضاء شد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ایفمارک و اداره کل ورزش و جوانان استان سمنانبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ در جلسه ای با حضور شعبانی بهار معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ، کاتب نماینده مردم شهرستانهای آرادان و گرمسار در شورای اسلامی ، فتاحی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان و هراتیان رئیس مرکز ارزیابی های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران در وزارت ورزش و جوانان ، برای انجام همکاری در زمینه بهبود سلامت و عملکرد ورزشکاران با تاکید برپیشگیری ، بهبود عملکرد و مدیریت آسییب از طریق تاکید آموزش  در زمینه  پزشکی فوتبال و استفاده از پزشکان ورزشی تفاهم نامه ای بین ایفمارک و اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان مربوط به شهرستانهای گرمسار و آرادان  امضاء شد.
رئیس مرکز تخصصی پزشکی ورزشی ایران (ایفمارک) با اشاره به اینکه گرمسار به پایتخت نزدیک بوده و از امکانات و ظرفیت‌های خوبی برخوردار است از آمادگی ایفمارک برای ایجاد واحد پزشکی ورزشی در بیمارستان معتمدی گرمسار  خبر داد و اظهار داشت: اگر در شهرستان این اقبال وجود داشته باشد با راه اندازی این واحد می‌توانیم به ارتقای پزشکی ورزش در این شهر کمک کنیم.
زهره هراتیان تصریح کرد: ایفمارک می‌کوشد که جدیدترین و به‌روز ترین شیوه‌های پزشکی ورزشی در سطح کشور مطرح و توسعه دهد.
وی با بیان اینکه این مرکز عالی تخصصی نگرش ویژه‌ای به حوزه‌های آموزشی دارد، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که آموزش‌های لازم در خصوص سلامت و پزشکی ورزش در فوتبال ایران را توسعه دهیم تا با بهره‌گیری از این آموزش‌ها به سلامت ورزشکاران ایرانی کمک کنیم.
رئیس مرکز تخصصی پزشکی بین‌المللی (ایفمارک) در ایران تصریح کرد: این مرکز تخصصی در حال حاضر به ورزشکاران با اولویت فوتبالیست‌ها، تیم ملی فوتبال و تیم‌های لیگ برتری خدمات تخصصی ارائه می‌دهد.
هراتیان با اشاره به برخی اقدامات ایفمارک اضافه کرد: با وجود اینکه مدت زمان کوتاهی از راه‌اندازی ایفمارک در ایران می‌گذرد اما تاکنون در حوزه‌های آموزشی عملکرد خوبی داشته است.
رئیس مرکز تخصصی پزشکی ورزشی ایران (ایفمارک) از آمادگی این مرکز بین‌المللی برای خدمات‌دهی در شهرستان‌های مختلف خبر داد و افزود: با توجه به تعهدات ایفمارک این آمادگی و انگیزه وجود دارد که با همکاری مسئولان شهرستانی واحد پزشکی ورزشی را استان‌های مختلف ایجاد کنیم.
هراتیان در خصوص اهمیت آموزش‌های تخصصی در زمینه سلامت ورزشی و ضرورت ارائه آن به ورزشکاران و فعالان ورزشی در استان سمنان و شهرستان گرمسار،گفت: ایفمارک متعهد می‌شود مسائل روز در خصوص ورزش و پزشکی ورزش را به هیات فوتبال گرمسار آموزش دهد.

فرزاد فتاحی به این تفاهم نامه 6 ماده ای اشاره کرد و گفت : جهت به وجود آوردن رابطه همکاری در زمینه ارایه خدمات پزشکی ورزشی مابین مرکز ارزیابی های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران مورد تایید فیفا و اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان و همچنین همکاری مشترک در زمینه آموزش خدمات پزشکی ورزشی برای اولین بار در سطح کشور این تفاهم نامه امضا شد.
وی تصریح کرد : شهرستانهای گرمسار و آرادان به دلیل نزدیکی به پایتخت به عنوان دو شهرستان پایلوت استان انتخاب شدند که در صورت اجرای صحیح این تفاهم نامه توسط طرفین و حاصل شدن نتیجه مطلوب به کل شهرستانهای استان نیز بسط داده خواهد شد و در بقیه شهرستانها نیز چنین تفاهم نامه ای امضا و اجرا خواهد شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت:‌ این مرکز می‌تواند به سلامت ورزشکاران کمک کند واز نظر حرفه‌ای نیاز به این مرکز داشتیم .
نماینده مردم گرمسار و آرادان خواستار بهبود و ارتقای ورزش در شهرستان‌های گرمسار و آرادان شد و افزود: این دو شهرستان از استعدادهای ورزشی خوبی برخوردارند.
وی توجه به ورزش را از ضرورت‌های دنیای امروز دانست و خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و شرایط موجود می‌توان به ارتقای ورزش استان و شهرستان کمک کرد.
کاتب ضمن تاکید بر ضرورت استفاده از علوم نوین برای ارتقاء ورزش در کشور افزود: ارتقاء ورزش در کشور و به‌ویژه در شهرستان‌ها مستلزم به روز بودن و رویکرد تخصصی به ورزش و بهره‌مندی از دانش؛ در زمینه رشته ورزشی، چه در زمینه مدیریت و چه در حیطه سلامت پزشکی است.
این نماینده مردم با اشاره به اهمیت اقتصاد در ورزش قهرمانی خاطرنشان کرد: باید برای رفع رکود و موانع پیش روی ورزش حرفه‌ای در کشور از ظرفیت‌های جدید استفاده کرد.
وی بر رفع مشکلات اقتصادی حوزه ورزش تاکید کرد و گفت: ورزش در ایران برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند رویکرد تخصصی‌تر به حوزه اقتصاد ورزش است و برای تحقق این مهم باید تحولی اساسی در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های حوزه ورزش ایجاد کرد.
لازم به توضیح است ایفمارک نماینده کمیته پزشکی ورزشی فیفا در ایران می باشد که از سال ۹۴ فعالیت رسمی خود را در ایران شروع کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار