اقدامات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در راستای سلامت جامعه

بهره‌مندی شهرداری‌ها از فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان مقطع دکتری و نیروهای متخصص در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه گام اساسی در جهت ارائه خدمات مورد نیاز جامعه است.

حمیدرضا خرم خورشید رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن اعلام همکاری با شهرداری منطقه 5 از خدمات پژوهشی این دانشگاه‌ها افزود: شهرداری می‌تواند از تخصص دانشجویان مقطع دکتری این دانشگاه برای فعالیت های پژوهشی و از نیروهای متخصص در مراکز و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه جهت ارائه خدمات مورد نیاز استفاده کند.

وی گفت: بیشتر دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند و در واقع با توجه به تنوع رشته ها به ویژه رشته هایی که در ارتباط با آسیب های اجتماعی هستند، می توان مردم جامعه را از خدمات علمی دانشگاه بهره مند ساخت.

وی در ادامه اظهار داشت: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دانشگاهی اختصاصی است که رشته هایی مانند مددکاری اجتماعی، سلامت و رفاه اجتماعی، سلامت روان و روانپزشکی و روانشناسی را در خود جای داده است و رویکردهای علمی می‌تواند سهم بسزایی در ارتقاء سلامت روان جامعه ایفا کند.

وی گفت: این دانشگاه با 22 دپارتمان تخصصی و هشت مرکز تحقیقات که در سه حوزه سلامت و رفاه اجتماعی، سلامت روان، مسئول آموزش بیش از یک هزار و 800 دانشجو در مقاطع مختلف است. همچنین فعالیت مراکز تحقیقات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نظیر مراکز تحقیقات رفاه اجتماعی، سالمندی و اعتیاد در ارتباط با مسایل و برنامه های شهرداری در سطح منطقه می تواند نقش موثری داشته باشد.

خرم خورشید تصریح کرد: سرای محله ها، خانه های سلامت و مراکز بهاران در منطقه پنج شهرداری تهران می توانند محل های استقرار متخصصان و کارشناسان دانشگاه علوم بهزیستی باشند تا با آشنایی هر چه بیشتر با آنها بتوانند راهکارهای لازم برای بهبود فرآیند فعالیت های شهرداری را ارائه دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.