فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام؛

لزوم ایجاد گذرگاه دوم مرزی در ایلام

فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام گفت: برای روان سازی تردد در استان ایلام به ویژه شهر مهران، مرز چیلات دهلران بازگشایی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مهران، فرمانده سپاه امیرالمومین استان ایلام گفت: با توجه به ازدحام جمعیت در مرز مهران در چند روز گذشته و علاقه مردم برای عبور از استان ایلام برای زیارت عتبات عالیات در کشور عراق و کمترین فاصله این استان به کربلای معلی و کاهش بار ترافیکی و تردد در مرز بین المللی مهران می بایست مرز چیلات دهلران برای سال آتی بازگشایی شود.

سردار حسینی افزود: استان ایلام ظرفیت خوبی برای پذیرایی از زوار اربعین دارد اما با توجه به افزایش تردد زوار از مرز مهران باید زیرساخت های این استان نسبت به حال حاضر بهتر شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته در نشست ستاد اربعین استان با حضور وزیر کشور، راه اندازی مرز چیلات دهلران مصوب شد اما عملیاتی نشد و عملا امسال نتوانستیم از این مرز برای تردد زوار استفاده کنیم.

سردار حسینی گفت: توسعه راه های استان، ایجاد راه آهن و توسعه فرودگاهب می تواند برای سال های آینده به رروان سازی ترافیک در ایام اربعین کمک کند.

وی اظهار کرد: اربعین حسینی در یکی دوسال اخیر به فرهنگ تبدیل شده و با تبلیغاتی که در رسانه ها انجام می دهیم باید جوابگوی نیازمندی های زوار هم باشیم و برای جوابگویی به این نیازمندی ها باید زیرساخت ها بصورت دایمی فراهم شود.


انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.