حشد الشعبی عراق اتهامات دیده‌بان حقوق‌بشر را غیرواقعی دانست

حشد الشعبی عراق اتهامات دیده‌بان حقوق‌بشر درباره عضوگیری از کودکان و شکنجه دادن آن‌ها را غیرواقعی خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، حشد الشعبی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای حشد الشعبی به ضوابط و قوانین درباره بکارگیری نیروها براساس قوانین و شروط نهادهای حاکم در عراق پایبند هستند.

در این بیانیه آمده است: حشد الشعبی از طریق بیانیه‌های قبلی خود ثابت کرد که در خدمت منافع برخی از کارمندانش است. ما از دیده بان حقوق بشر می‌خواهیم بر اظهارات افرادی که اطلاعات نادرست را منتقل می‌کنند و به وجهه این نهاد بین‌المللی لطمه می‌زنند، تکیه نکند.

حشد الشعبی عراق در این بیانیه آورده است: حشد الشعبی آماده استقبال از هر سازمان و کمیته بین المللی است که بخواهد به بررسی ادعاهای وارد شده در گزارش دیده بان حقوق بشر بپردازد. ما آماده‌ایم تمامی تسهیلات را برای موفقیت فعالیت این نهادها فراهم آوریم.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: صدور چنین گزارشاتی همزمان با عملیات آزادسازی استان نینوا موجب کارشکنی در این عملیات می‌شود آن هم در زمانی که جهان همچنان از اقدامات تروریستی و وحشی‌گری داعش رنج می‌برد.

دیده بان حقوق بشر روز یکشنبه در گزارشی نیروهای حشد الشعبی را به عضوگیری از کودکان و بازداشت غیرنظامیان و شکنجه آن‌ها در نزدیکی موصل متهم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار