غلط املایی آفت برخی ترانه‌ها شده است

متاسفانه در این بین ترانه نویسی‌هایی دیده می‌شود که به شدت غلط املایی دارد. یا آنکه مفهوم، قافیه و تکنیک را در شعر خود به درستی به کار نمی‌برند

غلط املایی آفت برخی ترانه‌ها شده است
ترانه مکرم ترانه‌سرا، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وجود یکسری تغییرات در ادبیات گفت: شعرای قدیمی و کسانی در نسل امروز شاعران هستند که سعی می‌کنند، استانداردها را در شعر خود رعایت کنند. این افراد به نوشتن خودمان اعتقاد دارند اما متاسفانه در این بین  ترانه نویسی‌هایی دیده می‌شود که به شدت غلط املایی دارد. یا آنکه مفهوم، قافیه و تکنیک را در شعر خود به درستی به کار نمی‌برند و با یک  ایدئولوژی بسیار سست از کار خود دفاع می‌کنند.
 
وی افزود: متاسفانه می‌توان گفت بیشترین درصد مشکل درست‌نویسی در بین شاعرانی وجود دارد که به دنبال تجارت، مارکت، شهرت و مسائل مادی هستند. این دسته از شاعران  به خاطر هدفی که در ذهنشان است، به مسائل خیلی  مهم توجه نمی‌کنند یا آن که هیجان شروع کار دارند و به دلیل این هیجان، می‌خواهند سریع به شهرت دست پیدا کنند.
 
این ترانه‌سرا با اشاره به دلیل مشکل درست نویسی در شعر بیان کرد: مشکل درست نویسی در شعر بیش از آنکه به مطالعه نداشتن یا سهل‌انگاری فرد مربوط باشد، به این مسئله بازمی‌گردد که وی دنبال دستیابی به شهرت است. فرد می‌خواهد خیلی سریع به جایگاهی برسد که شاعری سی ساله رسیده است. متاسفانه تعدادی از خوانندگان و آهنگسازان نیز به ادبیات اشراف ندارند. این مسئله به همراه مطالعه نداشتن برخی ترانه سرایان سبب می‌شود، هر مطلبی را در ترانه‌هایمان بنویسیم و برایمان اهمیتی نداشته باشد چه بر سر ادبیات می‌آید.


انتهای پیام/



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار