واکنش آیت‌الله آملی لاریجانی به حاشیه‌های ایجاده شده برای دستگاه قضا

ایمان، جهاد در راه خدا و بصیرت سه عامل موفقیت نیروی بسیج و انقلاب استرئیس قوه قضائیه گفت:  لغو سخنرانی یک نماینده مهم تر بود یا پخش کردن یک شایعه نسبت به رییس قوه؟.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه امروز (چهارشنبه) در سومین گردهمایی سراسری فرمانده‌هان بسیج قوه قضائیه که در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: عظمت اربعین در این سال‌ها یک افسانه نیست، امروز محبین اهل بیت از شیعیان و غیرشیعیان غوغایی را به پا کرده‌اند، چه کسانی گمان می‌کردند که شهادت 72 تن در یک صحرای بی آب و علف و در یک تنهایی بعد از قرن‌ها این چنین تأثیرگذار شود، آن تأثیر عظیمی که در باطن انسان‌ها و در روح و روان زائران ایجاد می‌کند که در عالم سیاست، دشمنان فهمیده‌اند نیروی اسلام نیرویی نیست که با هر شیطنتی نابود شود و یک شگفتی در میان همه عوالم است و  این یک قدرت عظیم ایمان در جهان امروز است. 

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: حب اهل بیت تأثیر ویژه‌ای در حرکت انسان به سوی کمال دارد.

وی افزود: امروز گرد آمده‌ایم برای بزرگداشت هفته بسیج و اگر به عقب بازگردیم، فکری را که امام در تأسیس بسیج داشت، تعجب می‌کنیم از این فکر بلند و به میان آوردن توده‌های مردم برای دفاع از اسلام و انقلاب و این فکر، فکر بسیار بلندی است و امروز بسیج الگویی برای تمام اسلام در برابر مقاومت و در برابر جبهه استکبار است. 

آیت الله آملی لاریجانی گفت: با بسیج شدن نیروهای مردمی در مقابل اسرائیلی که تمام کشورهای عربی نتوانستند در برابر آن ایستادگی کنند، ایستادند امروز در یمن همین مسأله است، امام در پیامشان فرمودند، تشکیل بسیج در نظام ایران از برکات و الطاف خداوند بود که بر ملت ایران ارزانی شد، امام بسیج را از الطاف خداوند به شمار آوردند، نقش بسیج در دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست و اگر آن مقاومت‌ها نبود آیا نظام جمهوری اسلامی همین وضع را داشت؟ بخشی از پیشرفت‌ها و عظمت‌ها مربوط به آن مقاومت هاست و این نقطه افتخارآمیزی برای نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: توفیق بسیج به سه عامل ایمان به خدا، جهاد در راه خدا و بصیرت محول می‌شود، آن چیزی ک انقلاب را پیروز کرد، ایمان استوار مومنان و ایثار ،جهاد و گذشتن از نفس و بصیرت بود. 

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: این مجاهدت است که مجموعه بسیج را موفق کرده است، کما اینکه انقلاب را توفیق داد و امروز در منطقه خودنمایی می‌کنیم لذا مسأله ایمان به خدا مسأله اساسی در تحول انسان هاست. 

وی افزود: قرآن کتاب توحید و ایمان است زیرا توحید و ایمان یکی هستند.
 
آیت الله آملی لاریجانی گفت: ما در دنیای پرغوغایی زندگی می‌کنیم و هدایت انسان‌ها امر کوچکی نیست.

وی تصریح کرد: روایت زیبایی در کتب شیعه نقل شده است، که می‌گوید کسی که عامل باشد بر غیر بصیرت مانند کسی است که به بیراهه می‌رود و هر چه تندتر حرکت کند بیشتر به بیراهه می رود.

رئیس قوه قضاییه گفت: تأثیر بصیرت این است که ما عقبه دشمن و مرز حق و باطل را بشناسیم.

 وی افزود: زمانی که باطل شبیه حق می‌شود، فتنه آشکار می‌شود و این‌جا بصیرت لازم است، ایمان، جهاد و بصیرت سه عامل پیروزی انقلاب هستند و دشمنان این سه را نشانه گرفته‌اند، صدها کانال ماهواره تأسیس کردند و جوانانی را که باید پای کار باشند را وادار به تماشای فیلم های اهل خنود کردند.

*دشمن جهاد را خشونت معرفی کردند 

آیت الله آملی لاریجانی گفت: دشمن امروز بنایش بر فتنه گری است، در انتخابات سال 88 اوباما و کلینتون پشت تریبون قرار گرفتند و گفتند که از آشوب‌گران حمایت می کنند و امروز مردم خودشان را به سکوت دعوت می کنند.

وی ادامه داد: جهاد در قرآن با ایمان ضمیمه شده است، خدا می خواهد تا کسانی که درست ایمان آورده اند از کسانی که دروغ می‌گویند و اینگونه نیستند آشکار شود، مجاهدت در راه خدا یکی از شاخصه های ایمان است، مومنان کسانی هستند که اهل مجاهدت و اهل گذشتن از مال هستند، در غیر این صورت کسی ادعا کند که به خدا ایمان دارم ولی در صخنه نباشد، نمی شود و وقتی که باید در صحنه باشد خود را کنار بکشد.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: انسان ها در مسیر امتحان قرار می گیرند وقتی که فتنه بروز می‌کند دشمنان فضا را غبار آلود می کنند، انسان‌ها باید ضرورت ها را تشخیص دهند و به هنگام وارد صحنه شوند و خط و عقبه دشمن را بشناسند اینجا بصیرت مومن را می خواهد. 

رئیس قوه قضائیه افزود: باید از خداوند حذر از فتنه و داشتن بصیرت را بخواهیم  تا در فضای فتنه بتوانیم مرز دشمن را از دوست بشناسیم. 

آیت آملی لاریجانی تصریح کرد: تاثیر این بصیرت که مرز حق و باطل و عقبه دشمن را بشناسیم، مساله مهمی است. 

وی ادامه داد: وقتی که فتنه وارد صحنه می شود باطل شبیه حق می شود و فتنه اشکار می شود اینجا از خداوند بصیرت می خواهیم تا فتنه را بشناسیم این یک دعاست.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: دشمنان ایمان مردم و جهاد در راه خدا و بصیرت مردم را هدف قرار گرفته اند و ایجاد فتنه ها را مدنظر دارند. آن‌ها صدها کانال ماهواره ای به زبان فارسی راه انداخته اند و فیلم های مستهجن پخش می کنند و تحریک می کنند و جوان هایی ک باید در صحنه باشند را  اهل خنود قرار می دهند.

وی افزود: زمانی در همین کشور دورانی که اصلاحات بود بحث جهاد را خشونت تعبیر می کردند. دشمن بناش بر فتنه گری است و  در فتنه 88  دیدید تمام غرب به میدان امدند اوباما و کلینتون امدند در تلویزیون و گفتند که ما از آشوبگران حمایت می کنیم و امروز مردم خود را به سکوت دعوت می کنند. امدند دختر فراری از خانه را  شهید جلوه دادند. سران فتنه در جلسه فاتحه او شرکت کردند. فتنه این است چقدر از نظام طلبکاری کردند برای او لذا از تشبه فتنه باید به خدا پناه ببریم.

رئیس قوه قضائیه افزود: در مورد دستگاه قضایی هجمه ها را می بینید پرونده هایی را رو می کنند و پرونده جاری در قوه را مطرح می کنند و در تمام دنیا پخش می کنند که هنوز رسیدگی قطعی نشده است. این همه نیرنگ و فریب برای غبار الود کردن فضا  نسبت دادند ک رییس قوه هزار میلیارد را به حساب شخصی خود ریخته است. سخنی ک صدرصد کذب بود تا فضا را مسموم کنند. البته دروغ ها را اینقد بزرگ گفته اند ک کسی شک نکند. این دروغ ها اسنادش مشخص است. برنامه ای که از 21 سال قبل بود و در دوران قبلی و رییس قوه اسبق اموال مربوط به قوه را به نام قوه قضاییه کردند. وزیر اقتصاد کشور که نامه نگاری به او شده بود صراختا تکذیب کرده و سخنگوی قوه هم تکذیب کرده است، شورای پول و اعتبار تکذیب کرده و حالا می پرسند اذن شرعی چیست این فتنه است که فراریان فتنه 88 سایت هایی راه بیاندازند و با اتصال به بدنه اصلاحات شایعه درست کنند برای تخریب.

آیت الله آملی لاریجانی افزود:  من این روزها سوالات عجیبی در ذهنم است، بعد از قضایایی که در مشهد رخ داد  دادستان مشهد تصمیمی گرفت من قضاوت نمی کنم که تصمیمش غلط یا درست است. دادستان مشهد سابقه طولانی دارد و موضوع را ارجاع دادم به معاون اول قوه تا رسیدگی کند.

وی تصریح کرد: من از رییس جمهور سوالم این است که نامه به من نوشتند و به میدان امدند و این دادستان شجاع را متخلف احراز کردند که برخلاف اصول قانون اساسی عمل کرده خوب باید رسیدگی کنیم که چنین نامه ای را  نوشتندو  ما هم رسیدگی می کنیم. ایا اینکه برای حفظ حقوق اساسی مردم این اقدام را کرده اند و آیا این قانون اساسی نسبت به رییس قوه مجزا نیست این تهمت هایی که به رییس قوه زدند را پیکیری و از رییس قوه حمایت کنید.  لغو سخنرانی یک نماینده مهم تر بود  یا پخش کردن یک شایعه نسبت به رییس قوه و به صورت گسترده. شما موظف نبودید برای مسولیت قانون اساسی دفاع کنید. قانون اساسی برای شما فقط برای یک طیف است .شما برای یک لغو  سخنرانی گفتید مایه شرمساری است  اما نماینده ای از  فراکسیون امید با کمال وقاحت از پشت تریبون رییس قوه را متهم کرده که هزار میلیارد را به حساب شخصی ریخته است که صدرصد دروغ است این مایه شرمساری نیست من گلایه از رییس مجلس دارم دیروز در سخنرانی اظهار تأسف کردند ولی گفته قضاوت نمی کنم، من به رئیس مجلس می‌گویم که  در محضر نمایندگان به رئیس قوه تهمت زدند شما اظهار تأسف نکردید البته شنیدم که در مجلس نبوده ولی بعدش که بوده؟ من به حول قوه الهی راهم را ادامه می دهم و  به شماها هیچ نیازی ندارم.

 رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: به دنبال همين بحث ها گفتند مقام معظم رهبری هم از رئيس قوه به شدت ناراحت است و حتي ديگر رئيس قوه را نمي پذيرند در حالی كه من دو بار به محضر رهبر انقلاب رفتم.

وی بیان داشت: به دروغ گفتند كه رهبری می خواهند آيت الله جنتی را مأمور انتخاب رئیس قوه قضائیه کنند كه رهبری خنده شان گرفت كه اين دروغ ها را از كجا می آورند؟ اگر امروز برخی بدنه فاسد اصلاحات خواب قبل را مي بينند، سخت در اشتباه است.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: بسيج با قدرت ايستاده از خدا بخواهيم نور حق را در قلب همه مسلمين بتاباند راه حق را تشخيص دهيد كه مارا به اين حواشی متهم نكنند،از مسئولان عالي قضايی و سردار سليمانی هم تشكر می كنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۲۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
درود بر آیت اله لاریجانی و دادستان شجاع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۶
انشالله تمام مشکلات حل میشود
Iran (Islamic Republic of)
سیدمجتبی
۲۳:۴۶ ۰۳ شهريور ۱۳۹۶
اقای لاریجانی وقتی کودک شش سال بودم یک ماشین بهم زدوفرارکردسه ماه افتاده بودم وهرشب پدرمرحوم م مرا به کلنیک میبردبرای پانسمان ونتوانستیم عمل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۳:۳۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۵
سلام..فیلم این سخنرانی رو ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۳ آذر ۱۳۹۵
درود بر آیت الله لاریجانی و همه ی مسئولینی که تفکر اسلامی دارند و از غرب و تفکر غربی متنفرند
ای کاش مسئولین ارشد نظام میدانستند که قوه قضائیه مستقل است و احترام به قانون میگذاشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۳ آذر ۱۳۹۵
درود بر آیت الله لاریجانی و همه ی مسئولینی که تفکر اسلامی دارند و از غرب و تفکر غربی متنفرند
ای کاش مسئولین ارشد نظام میدانستند که قوه قضائیه مستقل است و احترام به قانون میگذاشتند
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۲۰:۲۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۵
درود بر آیت اله لاریجانی و دادستان شجاع
Iran (Islamic Republic of)
غلام حسین
۱۹:۵۹ ۰۳ آذر ۱۳۹۵
ریس محترم قوه قضاییه فردی شجاع هستند وانشاالله خداوند بایشان توفیق دهند تا در انجام مسئولیت سربلند باشند وسرافراز .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۵
چیزی که ما از دهه 70 به بعد در بین مسولین از دست دادیم شجاعت اسلامی بود مدیر و فرمانده ای که شجاعت خود را از دست بدهد نمی تواند از دین و مملکت و مردم دفاع کند.خوشحالم که یک دادستان شجاع در کشور وجود دارد و هنوز نسل مردان شجاع منقرض نشده است ..باشد که به خواب رفتگان و خواب زدگان بیدار شوند
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۷:۳۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۵
آیت الله لاریجانی مرد ی شجاع متعهد وقابل اعتماد رهبریست وکار دادستان نیز خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۵:۵۵ ۰۳ آذر ۱۳۹۵
احسنت بر دادستان شجاع مشهد
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۳۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۵
تو کل دنیا و غرب فساد و ظلم بیداد میکنه و ظلم و فساد همه جا هست . ولی رییس قوه قضایه فرد شریف و قابل احترامیست.در سال 88 در فتنه و بعد از اون مواضع قوی و محکمی داشتند پس این تهمتها چیز غیر طبیعی نیست.انشاا... همیه در پناه خدا موفق باشند
Iran (Islamic Republic of)
حمید آریا
۱۲:۳۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۵
چه خوب است که جناب لاریجانی در خصوص ابن حسابها و سودبانکی آنها که به حساب چه کسی واریر می شود و چرا حسابها مشترک نیست توضیح کاملی بدهند تا بر دهان یاوه گویان مشت محکمی باشد.
ممانعت از سخنرانی نایب رئیس مجلس وحشتناک است و فقط دشمن خوشحال کن و جای هیچ وفاعی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۲:۲۹ ۰۳ آذر ۱۳۹۵
فقط باید گفت : !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Germany
علی
۱۱:۴۹ ۰۳ آذر ۱۳۹۵
کاملا مشخصه که حق و حقوق مردم ارزشش بیشتر از حقوق مسئولین است.
توهین به آقای مطهری توهین به شعور ملت است.و شک و شبهه و درخواست شفاف سازی حساب های رئیس قوه قضائیه هم حق مردم است و مطرح کردنش هم توهین محسوب نمیشود.
جناب آقای لاریجانی شما بعنوان یه عالم دینی و حاکم شرع باید این را بدانید.
آخرین اخبار