«شیرتوشیر» در توزیع شیر رایگان مدارس/ 2 ماه گذشت و شیر نیامد

علی‌رغم اعلام مسئولان وزارت آموزش و پرورش مبنی بر توزیع ۷۰ نوبت شیر رایگان در مدارس از ۱۵ مهر ماه، هم‌چنان مدارس چشم به راه دریافت شیر هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از 10 سال است که موضوع توزیع شیر رایگان در مدارس کشور به جهت کاهش سوء تغذیه دانش‌آموزان و اصلاح الگوی مصرف انجام می‌شود.

توزیع 70 نوبت شیر رایگان در طول سال تحصیلی برای هر دانش‌آموز موضوعی است که باعث می‌شود تا دانش‌آموزان به لحاظ سلامتی و ساختار قامتی شرایط بسیار خوبی در آینده داشته باشند.

اما چند سالی است که عدم توزیع مناسب، به موقع، به میزان کافی در تمام مدارس کشور، مشکلاتی را ایجاد کرده است.

اکنون هم با آغاز سال تحصیلی جدید و گذشت حدود 2 ماه از بازگشایی مدارس، هم‌چنان خبری از توزیع شیر در مدارس کشور نیست و موضوع اعتبارات و تأمین نشدن منابع مالی و بدهکاری به کارخانجات لبنی از سوی مسئولان آموزش و پرورش مطرح می‌شود.

اما وعده توزیع شیر رایگان در سال تحصیلی جاری از مدت‌ها قبل داده شده است و به نظر می‌آمد توزیع پاکت شیر در مدارس، کار مشکل و سختی برای دستگاه عریض و طویل آموزش و پرورش نیست.

مطابق آنچه گفته شد، در هر سال تحصیلی می‌باید 70 نوبت شیر رایگان در اختیار تمام دانش‌آموزان کشور قرار گیرد که این موضوع در طول سال تحصیلی به تناوب انجام خواهد شد، اما در سال‌های گذشته این 70 نوبت به هیچ عنوان تمام و کمال توزیع نشده است.

توزیع شیر در مدارس

آمار توزیع دفعات توزیع شیر رایگان در مدارس کشور:

سال 1391 – 25 نوبت

سال 1392 – 21 نوبت

سال 1393 – 42 نوبت

سال 1394 – 55 نوبت

آمار توزیع شیر در مدارس روند افزایشی داشته است، اما هیچ‌گاه به مرز 70 نوبت هم نرسید.

ضمن اینکه در برخی مدارس کشور که در مناطق محروم‌تر واقع هستند نیازمند دریافت شیر رایگان بیشتر و همچنین تغذیه رایگان هم هستند، اما به دلیل کمبود بودجه تخصیص یافته، امکان انجام این امور مهیا نبوده.

منصور مجاوری مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش، 27 مرداد ماه 95 در خصوص موضوع توزیع شیر رایگان در مدارس گفت: «با اقدامات انجام شده سال گذشته زنگ شیر در زمان بازگشایی مدارس به صدا درآمد و توزیع شیر نیز از 15 مهر ماه در مدارس آغاز شد».

وی افزود: «امسال نیز این روند ادامه دارد و دانش آموزان از 15 مهر ماه شیر رایگان دریافت می‌کنند و از آنجا که بعد از عید نوروز به دلیل گرم شدن هوا و اینکه زمان کمتری دانش‌آموزان در مدرسه حضور دارند، باید سعی شود تا بیشترین نوبت شیر در فصل زمستان در بین دانش‌آموزان توزیع شود».

علیرضا کمرئی‌ مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز دیروز در خصوص توزیع شیر در مدارس، اظهار داشت: «هنوز اعتبار لازم در این خصوص ابلاغ نشده است و به محض اینکه اعتبار تعیین شده، اجرایی و عملیاتی شود آماده توزیع هستیم».

وی در خصوص اینکه چه زمانی این موضوع محقق می‌شود، گفت: «هنوز چیزی در خصوص اختصاص اعتبار، اعلام نشده است».

مسئولان آموزش و پرورش وعده توزیع شیر رایگان در مدارس را از 15 مهر ماه داده‌اند، اما اکنون با گذشت بیش از 2 ماه از شروع سال تحصیلی هم‌چنان خبری از شیر رایگان در مدارس نیست.

امیدواریم هرچه زودتر شیر رایگان در مدارس توزیع شود، زیرا هستند مدارس و مناطق بسیاری در کشور که با محرومیت به فعالیت خود ادامه می‌دهند و هم‌چنان چشم به راه دریافت شیر رایگان هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.