تاج: بازیکنان وارداتی پای ایران را به دادگاه های خارجی باز کردند / باشگاه های بدهکار از لیگ کنار می روند

رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه برگزاری کارگاه TMS(نقل و انتقالات فیفا) در خصوص مسائل مربوط به فوتبال کشورمان پاسخگوی خبرنگاران بود.

مهدی تاج در حاشیه کارگاه آموزشی TMS و اینکه بعد از وقفه 6 ساله بار دیگر این کار صورت گرفت،‌ اظهار کرد: وقفه‌ای که به وجود آمد به هیچ وجه خوب نبود. ما باید یک زمان جلوی این کار را می‌گرفتیم و نیاز داشتیم تا بار دیگر این بحث را به راه بیندازیم.به هر حال شرایطی باید در کشور فراهم کنیم که نقل وانتقالات به صورت قوانین جهان اجرا شود.
از ناظران فیفا و عزیزانی که به مراسم امروز تشریف آوردند تشکر می‌کنم. جلسه خوبی است و ارزیابی من از آن مثبت است. این کارگاه می‌تواند به باشگاه‌ها کمک کند.

وی در ادامه عنوان کرد: یک زمان نقل و انتقالات با دست انجام می‌شد و موانع زیادی داشت. به طور مثال قرارد اد ها در هیات فوتبال در 12 شب بسته می شد . اکنون همه چیز سیستماتیک شده و TMS کمک می‌کند تا نقل و انتقالات خیلی راحت انجام شود. این کار بسیار خوبی است.

رئیس فدراسیون فوتبال بیان کرد: خوشبختانه این موضوع در کشور ما جدی گرفته شده و به زودی قرار است برای مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها یک سمینار برگزار شود که این مجوز اجبار و یک کار درست است.

وی در ادامه عنوان کرد: از دو مدرس برجسته فیفا دعوت کردیم تا آموزش‌های لازم را در مورد مباحث TMS به باشگاه‌های لیگ برتری بدهند. در لیگ یک سطح نقل و انتقال خارجی مثل لیگ برتر نیست اما ما باید این آموزش‌ها را در آینده به تیم‌های لیگ دسته اولی هم بدهیم.
*رسانه ها تهدید نیستند ، فرصت هستند 
تاج تصریح  کرد: خوشحالم این اتفاقات می‌افتد. نباید از نقد رسانه‌ها به این موضوع ناراحت شویم و برخی بی انضباطی‌ها را بپذیریم و نباید به سادگی از آن عبور کنیم تا این اتفاقات بیفتد بخصوص در فوتبال که اگر اشتباهی صورت بگیرد خیلی پیداست و باید تلاش کرد تا جلوی آن گرفته شود.
 
*باشگاه های غایب متضرر شدند

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: چند باشگاهی که به جلسه امروز نیامدند به ضرر خودشان تمام می‌شود. در حال حاضر بهترین شرایط نقل و انتقالات بابت حضور بازیکنان خارجی در ایران است. یک زمان وکلای خارجی می‌گفتند دلمان می‌خواهد در ایران پرونده داشته باشیم که این بد است و باید این گرفتاری رفع شود. باید در این جلسات با مراحل اصولی آشنایی پیدا کرد.


 *مشکلات بازیکنان وارداتی پای ایران را به دادگاه های خارجی باز کرد 

تاج در پاسخ به این سوال که آیا مشکل حضور بازیکنان بی‌کیفیت خارجی پس از جا افتادن آموزش‌های TMS دیگر تکرار نخواهد شد، بیان کرد: متأسفانه چه بازیکنان با کیفیت و چه بازیکنان بی‌کیفیتی که به فوتبال ایران آمدند وقتی با باشگاه‌ها وارد دعوا شدند توانسته‌اند علیه تیم‌های ایرانی حکم بگیرند. همین حالا 6 تا 7 رأی علیه فوتبال ایران صادر شده است. این مسئله به بازار خوبی برای وکلای خارجی تبدیل شده است. بازیکنانی به ایران سفر می کنند و پس از انجام یکی دو بازی به کشورشان بازمی‌گردند و سپس در دادگاه هم حکم به سودشان می‌شود. باید موانع و مشکلات را در این راستا رفع کنیم و آموزش های لازم را در رابطه با بستن قرارداد به باشگاه‌ها بدهیم.

وی تاکید کرد: البته اینکه بازیکنی با کیفیت و بی کیفیت جذب شود مطلب مهمی است اما در محدوده آموزشی این کلاس‌ها نیست. این مبحث نیاز به کلاس دیگری دارد. جلسه فعلی فقط در رابطه با بحث‌های ارگانیکی TMS است.

تاج در خصوص کلاس‌های TMS و رابطه‌اش با مالیات باشگاه‌ها افزود: بحث در مورد مالیات ها در حد یک کلام و دو کلام نیست. اجازه بدهید در یک فرصت مناسب از باشگاه‌ها دعوت کنیم آن وقت در موردش مفصل صحبت خواهیم کرد.

*نمی گذاریم اعتراضمان به AFC به نفع رقبایمان تمام شود

وی در مورد اینکه گفته می‌شود برگزاری دیدار ایران و سوریه در مالزی به خاطر نداشتن کرسی قوی از طرف ایران در AFC بوده و هدایت ممبینی در مصاحبه‌ای اعلام کرده عده‌ای فقط به فکر کرسی های خود در AFC هستند و از مواضع فوتبال ایران دفاع نمی‌کنند، تصریح کرد: واقعیت امر این است که ما بحث، دعوا، ضدیت و تشنجی با AFC نداریم بلکه حق و حقوق‌مان را بر اساس موارد قانونی می‌خواهیم. هر کسی که پشت میز فدراسیون می‌نشیند باید از مواضع فوتبال ایران دفاع کند. شما دیدید در بحث برترین‌های آسیا هیچ اسمی از ایران برده نشد و این برای ما جای تعجب داشت. به همین خاطر باید اعتراض می کردیم که بعد از آن نام داوری و فوتسال مطرح شد.

تاج در ادامه عنوان کرد: ما باید اعتراض‌مان را به صورت قانونی بیان می‌کردیم. از 40 روز قبل ایرادات ورزشگاه کشور مالزی را پیش‌بینی کرده بودیم و در نامه‌ای مفصل این مسئله را به مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کردیم. ما خواستیم دلیل اینکه چنین زمینی تأیید شده است را به ما اعلام کنند. نباید وقتی ما از حضور در زمین بی‌کیفیتی متضرر شدیم حالا این مسئله به کام دیگران تمام شود و بازی حریفان‌مان مقابل سوریه در زمین دیگری انجام شود. اگر ما در آن زمین بازی کردیم سایر رقبا هم در همان مکان باید به میدان بروند. متأسفانه با وجود اینکه پیش‌بینی این مشکلات را کرده بودیم ناظر این زمین را تأیید کرد.

*ایران مراسم برترین های آسیا را تحریم نمی کند

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا همچنان فدراسیون فوتبال تصمیم دارد مراسم برترین‌های آسیا را تحریم کند،گفت:‌ هنوز در این مورد تصمیم نگرفته‌ایم ولی قرار است نشستی برگزار کنیم و ممکن است در این مراسم شرکت کنیم.

وی در خصوص جلسه‌اش با رئیس فدراسیون فوتبال هلند، بیان کرد: خوشحالم که فدراسیون فوتبال تبدیل به محلی برای رایزنی‌ها شده و ما هم به دنبال این هستیم که مشترکات فوتبال دو کشور را بررسی و با آنها همکاری کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص تکلیف پول‌های بلوکه شده ایران در فیفا اظهار کرد: نشستی را با اینفانتینو برگزار کردیم و او به ما قول داد که دو موضوع را حل کند. حتی با مسئول پولشویی فیفا نیز جلسه گذاشتیم که او از ما مستنداتی را خواست و ماهم برای وی ارسال کردیم. آنها تأکید داشتند که پول اول باید به بانک منتقل شود و ما مجبور شدیم با ارسال بیش از بیست نامه به فیفا بانک را معرفی کنیم. در نهایت آنها بانک ملت را مورد تأیید قرار دادند و ما هم از بانک ملت ضمانت گرفتیم تا پول تنها در اختیار فدراسیون فوتبال ایران قرار بگیرد. درست است که در حال حاضر فقط بخشی از این پول به ما بازمی گردد اما همین که روند دریافت پول بلوکه شده در حال طی شدن است جای امیدواری دارد.

وی در پاسخ به این سوال که فدراسیون چه مبلغی را باید از فیفا بگیرد، گفت: یک مبلغ مربوط به خود فدراسیون است که حدود دو میلیون دلار باید واریز شود و مبلغی حدود یک و نیم میلیون هم شامل حال باشگاه‌ها، داوران و ... می‌شود که فدراسیون متعهد به پرداخت آن خواهد شد.

*آکادمی فوتبال را سازماندهی می کنیم

وی در خصوص اتفاقاتی که در آکادمی ملی فوتبال افتاده است، عنوان کرد: ما جلسه‌ای داشتیم و همه مأموریت‌های آکادمی را تقسیم کردیم. به طور مثال بخش درآمدزایی را زیرمجموعه کمیته اقتصادی فدراسیون کردیم و بخش آموزش را نیز به مجموعه کمیته آموزش فدراسیون منتقل کردیم. در واقع آکادمی فوتبال بیشتر کار آموزشی انجام می‌دهد و مدارس فوتبال هم در همین جا مدیریت خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که ظاهرا علیزاده با قهر آکادمی را ترک کرده است، تصریح کرد: این موضوع را نمی دانم اما ما قدردان زحمات علیزاده هستیم. کاری که در اینجا صورت می‌گیرد کار آکادمی نبود و به نوعی مدیریت کارهای اجرایی محسوب می‌شد. ما هم سعی می‌کنیم از علیزاده در قسمت‌های دیگر استفاده کنیم.

*باشگاه های بدهکار از لیگ کنار می روند
رئیس فدراسیون فوتبال، اظهار کرد: طبق برنامه قرار است بزودی دو اتفاق در فوتبال بیفتند که رنسانسی به وجود می‌آورد. اول جوانگرایی و دوم سامانه تیم‌های ملی و سپس بحث منطقه ای کردن فوتبال پایه است که موجب بهبود کیفیت و بهره وری می‌شود و در نهایت اینکه باشگاه‌ها را مکلف می‌کند که به اندازه هزینه‌ای که برای نقل و انتقالات می‌کند به همان اندازه بدهی خود را بپردازد. در این زمینه اتفاقاتی در حال وقوع است.

وی خاطر نشان کرد: در حال ایجاد سیستمی هستیم که هر باشگاهی نتواند بدهی‌هایش را صاف کند باشگاه بعدی جایش را بگیرد و اصراری هم به اینکه مثلا در لیگ یک 18 تیمی باشد نداریم و 16 تیمی می کنیم چون دنبال کیفیت هستیم.

وی در پایان در خصوص اینکه کی‌روش چه زمانی به ایران برمی‌گردد، خاطر نشان کرد: او به مرخصی رفته است و بلافاصله بعد از پایان مرخصی به تهران بازخواهد گشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۵
بنده خدا غیب گفته ههه خخخخ