اردوغان: غربی‌ها در برخورد با مسئله تروریسم دوگانه رفتار می‌کنند/ رای‌گيری پارلمان اروپا درباره ما ارزشی ندارد

رئیس جمهور ترکیه، کشورهای غربی را به اتخاذ سیاست یک بام و دو هوا در قبال مسئله تروریسم متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، از کشورهای غربی به علت آن که گروه فتح الله گولن را گروهی تروریستی نمی‌دانند و علیه او اقدام نمی کنند، انتقاد کرد. 

وی  در سخنانی در نشست کمیته همکاری اقتصادی و بازرگانی در سازمان همکاری اسلامی در استانبول گفت: «فتح‌الله گولن خود را مهدی موعود دانسته است و مخفیانه فعالیت می‌کند و برای همه کشورهای اسلامی خطرناک است و طرفداران او در همه پایتخت های اسلامی حضور دارند. آنها از مدارس مورد حمایت گروه گولن فارغ التحصیل می شوند و شغل های دولتی در اختیار می گیرند و به سمت های رده بالا دست پیدا می کنند.» 

رئیس جمهور ترکیه همچنین غرب را به در پیش گرفتن سیاست یک بام و دو هوا در مسئله تروریسم متهم کرد و گفت غربی ها از یک سو از سازمانهای تروریستی حمایت می کنند و از سوی دیگر مسلمانان را به تروریسم متهم می کنند. 

اردوغان افزود: داعش، حزب کارگران کردستان، نیروهای سوریه دموکراتیک، یگان های مدافع خلق و گروه فتح الله گولن همگی گروه‌های تروریستی هستند ولی غربی‌ها به تروریست بودن برخی از آنها اذعان نمی کنند؛ زیرا با حملات آنها مواجه نشده اند.

وی در بخشی دیگر از اظهاراتش با اشاره به رای‌گیری فردا در پارلمان اروپا گفت: مایلم پیشاپیش این موضوع را از اینجا به همه جهان اعلام کنند که نتیجه این رای گیری هر چه باشد از دیدگاه ما هیچ ارزشی ندارد. 

وی تاکید کرد مبارزه ترکیه برای ثبات و آینده خود با بالا بردن و پایین آوردن دست‌ها در پارلمان اروپا دچار وقفه نخواهد شد. 

اردوغان افزود: مردم ترکیه شب کودتای نافرجام 15 ژوییه به همه جهان ثابت کردند که آماده‌اند در صورت لزوم برای دفاع از آزادی، اراده و شرافتشان جان خود را نیز فدا کنند. 

وی گفت: این رای‌گیری به لحاظ سیاسی الزام‌آور نیست؛ اما پیام این اقدام را نیز قابل قبول نمی دانم. این اقدام پارلمان اروپا نشانگر آنست که گروه تروریستی را زیر بال و پر خود گرفته و در کنار آنان قرار گرفته است. 

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به تصویب قانون جاستا در کنگره آمریکا گفت: آنان نیز عربستان سعودی را در حادثه تروریستی یازده سپتامبر مقصر دانستند و گفتند عربستان به برج های دوقلو حمله کرده است و باید تاوان آن را بپردازد. آنان با اتکا به این قانون علیه عربستان اقامه دعوی کردند. آیا این کار غیرمنطقی، قابل قبول است؟ 

اردوغان تاکید کرد: از درون هر کشوری ممکن است تروریست هایی پدید آیند؛ اما نمی‌توان یک کشور را بخاطر چنین مسئله‌ای مجازات کرد. 

وی گفت: کنگره آمریکا پس از آنکه به خود جسارت تصویب چنین طرحی را داد این بار نیز قصد دارد گام جدیدی بردارد. آمریکا اکنون در پی برداشتن گام هایی علیه «بنیاد ترک و کویت» است. آنان اکنون نیز به دنبال آن هستند که گام مشابهی را درباره بانک های وابسته به این بنیاد بردارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار