اهواز؛

مشکلات فرهنگی و اقتصادی عامل افزایش بی سوادی

بیش از 59 هزار بی‌سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال در خوزستان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: طی چهار سال گذشته 220 هزار بی‌سواد و کم‌سواد در خوزستان تحت پوشش دوره‌های سواد‌آموزی قرار گرفتند، بر اساس اعلام مرکز آمار 59 هزار و 25 نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال در خوزستان هنوز از نعمت سواد بی‌بهره هستند.

موسی شیخی با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران و بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، حدود 293 هزار نفر در خوزستان در گروه سنی 10 تا 49 سال، خود را بی‌سواد و کم‌سواد معرفی کردند که تا کنون 220 هزار نفر از آن‌ها در دوره‌های مربوط به بی‌سوادی شرکت کرده و باسواد شده‌اند.

وی تصریح کرد: از مجموع آمار اعلام‌شده 59 هزار و 25 نفر هنوز از نعمت سواد بی‌بهره هستند و اطلاعات تکمیلی در خصوص افراد جامانده از سواد تا پایان سال توسط مرکز آمار ایران ابلاغ می‌شود که در سال تحصیلی جاری، براساس این آمار برنامه‌ریزی می‌کنیم.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان خاطرنشان کرد: سوادآموزان در دوره‌های سوادآموزی مهارت‌های اساسی زندگی، حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی، چگونگی رعایت بهداشت فردی و گروهی، شیوه صحیح سبک زندگی و مدیریت خانواده را نیز آموزش می‌بینند.

شیخی با بیان اینکه سوادآموزی در حال حاضر به لایه‌های سخت و دشوار خود رسیده است، گفت: مشکلات مجموعه سوادآموزی در استان عدم استقبال بی‌سوادان نسبت به خودآموزی، نداشتن اطلاعات و مشخصات فردی افراد، رجعت بی‌سوادی به دلیل عدم استمرار آموزش آن‌ها و مشکلات فرهنگی و اقتصادی است که این عوامل سبب افزایش آمار بی‌سوادی در خوزستان می‌شود.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.