یاسوج؛

تجلیل از 150 نخبه دانش‌آموزی برگزیده کشوری استان

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از تجلیل 150 نخبه برگزیده کشوری استان در سال تحصیلی 94-95 خبر داد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ هادی زارع‌پور در نشست شورای آموزش و پرورش که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد به موفقیت‌های دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی 94-95 اشاره کرد و گفت: طی مراسمی که در 17 آذرماه جاری با حضور مسوولان کشوری برگزار می‌شود از 150 دانش‌آموز نخبه آموزشی و برگزیده کشوری تجلیل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این مراسم از 22 دانش‌آموز حائز رتبه زیر 100 کنکور، دانش‌آموزان رتبه‌های اول تا سوم کشوری جشنواره خوارزمی، دانش‌آموزان رتبه‌های اول تا سوم مسابقات کشوری و مهارت‌های هنری و تجسمی، دبیران رتبه‌های اول تا سوم مسابقات کشوری و جشنواره‌های الگوی تدریس برتر درس پژوهی، مدیران برنامه تعالی کشوری و ... تجلیل می‌شود.

وی بیان کرد: مبلغ مورد نیاز برای تجلیل از دانش‌آموزان نخبه و برگزیدگان کشوری 420 میلیون ریال است که با همکاری شهرداری استان و بنیاد نخبگان برگزیدگان تجلیل می‌شود.

این مسوول بیان کرد: تعداد دانش‌آموزان استان که در کنکور امسال رتبه‌های دو رقمی کسب کردند 23 نفر بوده که نسبت به سال گذشته که 12 نفر بود رشد 100 درصدی نشان می‌دهد.

زارع‌پور با اشاره به رشد میانگین دروس دوره متوسطه گفت: در سال 92 میانگین دروس دوره متوسطه استان 10 بود و استان رتبه آخر کشور را در اختیار داشت که در سال‌های اخیر میانگین دروس به 11/3 رسیده است و استان رتبه 24 کشور را در اختیار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به درآمدهای عمومی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: درآمد آموزش و پرورش در سال 92، یک ملیارد و 700 میلیون تومان بوده که در سال گذشته به 3 میلیارد و 700 میلون تومان رسیده و تا پایان سال 96 به 4 میلیارد تومان افزایش می‌یابد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.