مشهد؛

احداث بیش از ۲۵۰ سالن ورزشی و رزمی در استان خراسان‌رضوی

مسئول مهندسی و پدافند غیرعامل سپاه امام رضا(ع) گفت: طی ۵ سال اخیر ۲۲۰ سالن صالحین و ۳۱ سالن ورزشی ۹ دی توسط مهندسی سپاه امام رضا(ع) در استان خراسان رضوی ساخته و در حال بهره‌برداری می‌باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ پاسدار حسین مصباح در حاشیه افتتاح سالن ورزشی ۹ دی سپاه گناباد گفت: یکی از اقدامات مهندسی سپاه امام رضا(ع) در برنامه ۵ ساله پنجم، نهضت عمرانی سوله‌سازی شامل ساخت سالن‌های ورزشی و صالحین(رزمی) بوده است که به گونه‌ای که برای هر حوزه مقاومت یک سالن صالحین(رزمی) و برای هر ناحیه مقاومت یک سالن ورزشی ۹ دی در نظر گرفته شده است.

وی اظهارکرد: بر همین اساس ۳۱۷ سالن صالحین در برنامه سپاه امام رضا(ع) می‌باشد که از سال ۱۳۹۰ تاکنون ۲۲۰ سالن صالحین به مساحت ۴۸۰ تا ۵۰۰ مترمربع در سطح استان خراسان رضوی با اعتباری به میزان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به ازای هر سالن، ساخته و در حال بهره برداری می‌باشد.

مصباح با بیان اینکه باید تا پایان برنامه پنجم بایستی ۴۲ سالن ورزشی ۹ دی نیز به بهره برداری برسد، اذعان کرد: تاکنون ۳۱ سال ورزشی ۹ دی به مساحت ۱۳۰۰ تا ۱۷۵۰ مترمربع و با مجموع اعتبار ۲۴۸ میلیارد ریال احداث و در حال بهره برداری می‌باشد.

مسئول مهندسی و پدافند غیرعامل سپاه امام رضا(ع) به تامین اعتبار سالن های صالحین و ۹ دی از محل اعتبارات سپاه و مشارکت مردمی اشاره و اذعان کرد: با توجه به اینکه در احداث سوله های ورزشی و رزمی سپاه از توان داخلی مجموعه سپاه استفاده می شود شاهد کاهش چشم گیر هزینه های تمام شده سالن های ورزشی هستیم به گونه ای که در ساخت ۳۱ سالن ورزشی ۹ دی حدود ۲۱۷ میلیارد ریال در هزینه ها صرفه جویی شده است.

مصباح درخصوص اقدامات انجام شده در بهبهود وضعیت حاشیه شهر مشهد گفت: با توجه به دغدغه مندی رهبر معظم انقلاب در خصوص حاشیه شهر مشهد، سپاه امام رضا(ع) با ریاست آیت الله علم الهدی به عنوان رئیس ستاد وارد کار شدند و ساخت و سازهایی متعددی را در حاشیه شهر مشهد اجرا کرده است.

وی ادامه داد: در حاشیه شهر مشهد ۳۲ سالن صالحین، ۱۱ سالن ۹ دی، ۲۴ حوزه مقاومت و ۶۸۲ پایگاه مقاومت ساخته شده و در حال بهره برداری است و ساخت ۵۶ سالن صالحین دیگر نیز در دستور کار مهندسی سپاه امام رضا(ع) می باشد.

گفتنی است ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد دارای ۷ سالن صالحین و یک سالن ۹ دی می باشد و امسال احداث ۳ سالن صالحین در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام//ح.ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار