ساری،

مازندران قطب والیبال نشسته ایران و رونمایی از تیم بهزیستی مازندران

اواخر دهه 80 پایان تیم داری مازندرانی ها در لیگ برتر والیبال نشسته بود و تیم آبفای مازندران تنها نماینده مازندران در مسابقات لیگ برتر بود که هیچ گاه در قامت یک تیم مدعی ظاهر نشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، بازیکنان این استان اما در این سال ها با تحمل سخترین شرایط درتیم های غیر مازندرانی قهرمان لیگ می شدند و فاتح المپیک،به طوری که در سال های گذشته و فصلهای قبل لیگ برتر،مرتضی مهرزاد و مجید لشگری و رمضان صالحی و سعید ابراهیمی به نوبت با تیم های ثامن مشهد و ذوب آهن اصفهان یا قهرمان لیگ می شدند و یا نائب قهرمان.

این مشکلات برای ورزشکاران معلول بیشتر به چشم می آمد و تحملش سخت تر بود و طاقت فرسا،حتی برای بلند قامت ترین مرد ایران و مرد اول مسابقات پاراالمپیک 2016ریو.

مرتضی مهرزاد همان بازیکن 2 متر و 44 سانتیمتری چالوسی است که در سال 88 مطرح شد و به ورزش آمد و پدیده لیگ شد و با راهیابی به تیم ملی و حضور در پارالمپیک ریو همه نگاه ها را به سمت خود خیره کرد.

مهرزاد بلندقامت از مشکلاتش در سال های قبل و بازی برای تیم های استان های دیگر گفت:فصل قبل به علت شرایط فیزیکی،رفت و آمد به مشهد و بازی در تیم ثامن بسیار سخت بود تا پایان فصل مشکلات فراوانی متحمل بازیکنان مازندرانی شد.

17 دوره لیگ با کسب خوشرنگ ترین مدال ها توسط بلند قامتان مازندرانی برای سایر استان ها گذشت و نبود یک تیم از قطب والیبال نشسته کشور در لیگ برتر بیشتر احساس می شد.

سعید ابراهیمی بازیکن ملی پوشی که تجربه 3 پارا المپیک با سه مدال خوشرنگ را دارد از اقدامات و علت تلاش برای تشکیل تیمی با نام مازندران گفت: وقتی ترکیب تیم ملی در مسابقات جهانی و پاراالمپیک را 4 بازیکن مازندرانی تشکیل می دهند و این همه استعداد در این استان وجود دارد،چرا باید بازیکنان مازندرانی جام قهرمانی ذوب آهن،ثامن و گسترش فولاد را بالای سرشان ببرند؟ این آمار انگیزه ای شد تا سعید ابراهیمی و رمضان صالحی بهترین لیبروی جهان که او هم مازندرانی است و ساروی،با تلاش های بی وقفه برای تشکیل تیمی با نام مازندران تلاش کنند و این تلاش ها هم نتیجه داد.

در روزهای رویگردانی مایوس آور بخش دولتی به تیم داری،بهزیستی مازندران امسال به کمک والیبال نشسته آمد و با حفظ بازیکنان بومی و جذب چند بازیکن از استان های دیگر،از پر مهره ترین تیم تاریخ والیبال نشسته مازندران رونمایی کرد.

اعضای تیم والیبال نشسته جانبازان و معلولین باشگاه بهزیستی مازندران در لیگ برتر در حالی معرفی شدند که 6 بازیکن این فهرست را بازیکنان ملی پوش تشکیل می دهند.

سید سعید ابراهیمی، مرتضی مهرزاد،رمضان صالحی،مجید لشکری و آرش خرمالی که در المپیک ریو حضور داشتند،ایری چهره نامدار ورزش ایران که اهل گلستان است و در چهار دوره پارالمپیک حضور داشته و کاپیتان تیم ملی هم بوده به تیم بهزیستی ملحق شده است.

مسعود خوجه هم دیگر بازیکن نامی تیم مازندران است که مدتی در تیم ملی قزاقستان بازی کرد و اصلیتی گنبدی دارد.

محمد علی باقرتبار،ایمان روحی ،حسن قربانی،اسماعیل روحی ،حسین زمانی، رضا فلاح پور، ابوذر اسدیان و مهدی مظاهری نیا دیگر نفرات تیم بهزیستی مازندران هستند که این فصل با هدایت جلیل ایمری رکوردار حضور در پارالمپیک با 5 دوره حضور و محمد عرب در لیگ برتر والیبال نشسته ایران شرکت خواهند کرد.

مهدوی رئیس هیئت جانبازان و معلولان مازندران و سرپرست تیم گفت:همه بازیکنان تیم امسال کاری کردند کارستان و برای تعصب به نام استانشون هیچ مبلغی برای قراردادشان تعیین نکردند و تمام قرادادها سفید امضا شد..

این تیم که با نام بهزیستی مازندران قرار است امسال در لیگ برتر والیبال نشسته شرکت مند،50 درصد ترکیب ثابت تیم ملی در مسابقات پاراالمپیک را تشکیل می دهد،به طوری که به گفته عرب مربی تیم مازندران،تمام تیم های لیگ امسال نگران روبرو شدن با تیم مازندران هستند.

روزهای خوش والیبال نشسته مازندارن با قول آرام مدیر کل بهزیستی مازندران کامل تر شد و گفت: با پیگیری های به عمل آمده،مصوب شد برخی از این بازیکنان افتخار آفرین در مسابقات پاراالمپیک در اداره بهزیستی استخدام رسمی خواهند شد.

مسابقات لیگ برتر والیبال نشسته از امروز آغاز شد و تیم پر مهره بهزیستی مازندران در نخستین دیدار فصل به مصاف پالایش نفت آبادان رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار