در برنامه گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛

صرفه جویی مردم استان های گیلان و گلستان به داد مردم مازندران رسید

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مردم استان های گیلان و گلستان به‌ترتیب11 و 3 متر مکعب گاز برای کمک به مردم مازندران صرفه جویی کردند.

صرفه جویی مردم استان های گیلان و گلستان به داد مردم مازندران رسیدبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  برف پاییزی و مدیریت بحران پس از آن امشب 4 آذر در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور سعیدی معاون سازمان مدیریت بحران کشور، فلاح استاندار مازندران و شهابی مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مازندران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مردم استان های گیلان و گلستان برای کمک به مردم مازندران صرفه جویی کردند 

 سعیدی  معاون سازمان مدیریت بحران کشور در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون مشکلات به وجود آمده در استان مازندران به علت سرما و برودت هوا گفت: مردم استان های گیلان و گلستان به ترتیب11 و3 میلیون متر مکعب گاز برای کمک به مردم مازندران صرفه جویی کردند.

وی با بیان اینکه، همه کسانی که در این حوزه مسولیت داشتند تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات به کار بستند ادامه داد: پیش بینی های هواشناسی و اطلاع رسانی دقیق بود و از سوی دیگر، سازمان مدیریت بحران کشور به موقع اقدام کرد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه، طبق روال هر ساله سازمان مدیریت بحران کشور دستورالعملی را در 17 بند  ابلاغ کرده است تا به منظور پیش گیری از حوادث اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه، تمهیدات لازم برای تامین انرژی، ذخیره سازی امکانات و سوخت مورد نیاز کشور در بخش های مختلف اندیشیده شده است افزود: الان فقط تعداد روستا در  جنوب بابل که در مناطق دور دست هستند برق ندارد.

همه شهرهای مازندران برق دارند 

فلاح استاندار مازندران در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به اینکه، علت افت فشار به هنگام سرمای هوا انتقال گاز از 1700 کیلومتر  دور تر از استان مازندران است گفت: همه شهرهای مازندران برق دارد.

وی با بیان اینکه، از صبح روز چهارشنبه به صورت شبانه روزی البته با کمک استان های معین مشغول رفع مشکلات به وجود آمده هستیم  افزود : مشکل قطع برق در بابل نداریم.

درادامه گفتگوی ویژه خبری امشب ، قاسم شهابی مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مازندران نیز با بیان اینکه هم اکنون همه شهرهای مازندران به شبکه توزیع برق برگشته اند گفت: حداکثر تا بعد از ظهر فردا، همه مناطق استان، حتی روستاها دوردست نیز به شبکه توزیع برق باز خواهند گشت.

گاز استان مازندران با واسطه از استان های گیلان و گلستان تامین می شود

فلاح استاندار استان مازندران نیز در بخش دیگری از اظهاراتش با اعلام اینکه گاز استان مازندران با واسطه از استان های گلستان و گیلان تامین می شود اظهار داشت: علت افت فشار به هنگام سرما، این است که انتقال گاز از هزار و هفتصد کیلومتر دورتر از استان مازندران اتفاق می افتد.

وی افزود: در راستای حل این مشکل فعالیت بسیار خوبی از سوی وزارت نفت و امور گاز در حال انجام است تا گاز عسلویه، مستقیما و بدون واسطه به استان مازندران برسد ضمن آنکه حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد است پروژه انجام شده و ان شاء الله این پروژه تا اواسط سال آینده به اتمام خواهد رسید.

استاندار استان مازندران درخصوص واحدهای دامداری که دچار مشکل شده اند نیز عنوان کرد: به همه تولید کنندگان استان مازندران از قبل اطلاع رسانی شده است که می بایست واحدهای تولیدی خود را بیمه کنند اما متاسفانه این افراد توجه نمی کنند و با مشکلات جدی مواجه می شوند که نهایتا ما نیز باید از دولت مصوبه ای بگیریم تا بتوانیم تسهیلات ارزان قیمت و یا بلاعوض برای آنها تامین کنیم.

در روز های سرد اخیر، میزان مصرف گاز ۲۵ درصد رشد داشته است

سعیدی معاون سازمان مدیریت بحران کشور همچنین در بخش دیگری از بحث امشب با اعلام اینکه در روز های سرد اخیر، ۲۵ درصد افزایش مصرف گاز داشتیم ، گفت: میزان مصرف گاز، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ،۲۰۰ میلیون متر مکعب افزایش داشته است.

وب افزود: علاوه بر محورهایی که سازمان مدیریت بحران برای حل مشکلات در زمان بحران برای خود مشخص کرده، مانورهایی نیز در کل کشور در حال برگزاری است که قطعا تاثیر گذار خواهد بود.

۵۸ درصد مشترکین بابلی به شبکه توزیع گاز استان مازندران برگشته اند

در ادامه این بحث ، محمد اسماعیل ابراهیم زاده مدیر عامل شرکت گاز استان مازندران نیز درباره آخرین وضعیت گاز رسانی به مناطق این استان ، اطهار داشت: از ۷۷ هزار مشترک بابلی که گاز آنها قطع شده بود، ۵۸ درصد به شبکه توزیع گاز استان برگشته اند و حداکثر تا فردا شب نیز، فشار گاز همه مناطق آمل و بابل و روستاهایی جنوب هر دو شهر به شرایط استاندارد بر می گردد.

وی افزود: در راستای حل معضل افت فشار گاز در این استان، ایستگاه های تقویت فشار؛ رشت ، رامسر، تهران و خراسان شمالی برای تقویت فشار گاز استان مازندران در نظر گرفته شده است.

سعید مومنی، مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران نیز اظهار داشت:متوسط مصرف گاز در بخش خانگی، سال گذشته ۳۷۳ میلیون متر مکعب بوده که این رقم هم اکنون به ۵۳۱ تا ۵۶۰ میلیون متر مکعب رسیده است .

وی افزود: با توجه به میزان بسیار زیاد مصرف گاز، هر چه تولید می شود، مصرف می گردد.

دلاور حیدر پور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مازندران نیز طی ارتباط تلفنی با برنامه امشب نیز در خصوص وضعیت باغات این استان گفت: ۵۰ تا ۶۰ درصد محصول نارنگی و ۴۵ درصد محصول کیوی برداشت شدن است و این در حالی است که تنها ۵ تا ۶ درید محصول پرتقال باغات مازندران برداشت شدن البته جهت کاهش خسارات به مرکبات تمهیداتی اندیشیده و به کشاورزان اطلاع رسانی شده است.

وی افزود: میزان خسارات وارده به باغات، فردا قابل ارزیابی بیشتر خواهد بود اما با توجه به حجم بسیار زیاد تولید مشکلی در تامین بازار ایجاد نخواهد شد‌.

انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار