بی‌علاقگی کلینتون و دولت اوباما نسبت به بازشماری آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

درخواست‌ بازشماری آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سه ایالت مورد مناقشه، با واکنش منفی کلینتون و مقامات کاخ‌سفید مواجه شده است.

بی‌علاقگی کلینتون و دولت اوباما نسبت به بازشماری آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت بیزنس اینسایدر در مطلبی نوشت: مقامات دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، نسبت به تلاش‌ها برای بازشماری آرای ریاست‌جمهوری آمریکا در سه ایالت «ویسکانسین»، «میشیگان» و «پنسیلوانیا» با سردی برخورد کرده‌اند.

درخواست بازشماری آرا در این سه ایالت از سوی «جیل استاین»، نامزد «حزب سبز» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، مطرح شده است. اشتاین مدعیست احتمال دارد مسکو با هک کردن سیستم شمارش آرای انتخابات هشتم نوامبر، نتایج را تغییر داده باشد. 

دولت اوباما نیز با انتشار بیانیه‌ای که روزنامه «نیویورک تایمز» منتشر کرد، تردیدها درخصوص صحت نتایج این انتخابات و مشروعیت پیروزی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور منتخب این کشور، را رد کرد. در این بیانیه آمده است: ما از نتایج این انتخابات که دقیقاً بازتاب‌دهنده خواست مردم آمریکاست، حمایت می‌کنیم. 

در ادامه گزارش آمده است: از آن‌جایی که دستگاه‌های شمارش آرا به اینترنت متصل نیستند، ادعاها درخصوص احتمال هک شدن آرای انتخابات ریاست‌جمهور آمریکا پایه و اساس چندانی ندارد. این در حالی است که اشتاین این انتخابات را «انتخابات هک‌شده» خوانده و خواستار بازشماری آرا در سه ایالتی شده است که ترامپ در آن‌ها با اکثریت ناچیزی پیروز شد. 

استاین در این رقابت‌ها توانست تنها یک درصد کل آرای مردمی را از آن خود کند.  

حزب سبز برای پرداخت هزینه مالی بازشماری آرا، به 7 میلیون دلار نیاز دارد. اعضای این حزب تا روز جمعه بیش از 5 میلیون دلار گردآوری کردند. مسئولان انتخاباتی ایالت ویسکانسین با درخواست استاین موافقت و اعلام کرده‌اند بازشماری آرا آغاز شده است. 

به گزارش تایمز، درخواست شمارش آرا با سردی از سوی ستاد انتخاباتی «هیلاری کلینتون»، نامزد شکست‌خورده حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، مواجه شده است. دونالد ترامپ در طول رقابت‌ها، بارها انتخابات آمریکا را ساختگی و نتایج آن را از پیش تعیین‌شده ‌خواند. کلینتون نیز در مبارزات انتخاباتی‌اش با رد ادعاهای ترامپ، همواره از وی می‌خواست نتایج انتخابات را بپذیرد. وزیر امور خارجه سابق آمریکا تنها چند ساعت پس از قطعی شدن راهیابی ترامپ به کاخ‌سفید، اعلام کرد نتایج این انتخابات را پذیرفته است.   



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار