از تاج اصرار از هلندی ها انکار/ برگزاری دیدار دوستانه با لاله های نارنجی در هاله ای از ابهام

با وجود گذشت چند روز از امضای تفاهم نامه همکاری بین فدراسیون فوتبال ایران و هلند، مهدی تاج بحث بازی دوستانه با تیم ملی فوتبال این کشور را به جریان انداخت.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، با وجودی که تیم ملی فوتبال ایران به سبب نتایج درخشانی که در دوران سرمربی گری کارلوس کی روش کسب کرده در حال حاضر قدرتمند ترین تیم آسیا به شمار می رود اما کمبود یا حتی نبود بازی های تدارکاتی با تیم های بزرگ و سطح اول فوتبال دنیا در برنامه تیم ملی بسیار احساس می شود.

فدراسیون فوتبال کشورمان در سال های اخیر تفاهم نامه های همکاری مختلفی با کشورهای صاحب نام در فوتبال دنیا چون ایتالیا، نروژ، آلمان و چند کشور مطرح آسیایی امضا کرده، طبیعی است زمانی که صحبت از تفاهم نامه می شود یعنی قرار است طرفین امتیازاتی را با یکدیگر مبادله کنند. 

شاید مهم ترین بحثی که پس از انعقاد این تفاهم نامه ها مطرح می شود، ایجاد بستری مناسب برای برگزاری دیدارهای دوستانه بین تیم های ملی دو کشور باشد، اما  متاسفانه دست کم در بحث مربوط به بازی های تدارکاتی با کشورهای مذکور تاکنون شاهد خروجی مثبتی برای تیم ملی ایران نبوده ایم.

نکته دیگری که توجه فوتبال دوستان را به خود جلب می کند این است که با وجود مذاکرات مسئولان فدراسیون فوتبال ایران با همتای خود در کشورهایی چون هلند، آلمان، ایتالیا و نروژ ناگهان تیم هایی چون مقدونیه، ماداگاسگار، قرقیزستان و پاپوا گینه نو برای انجام بازی دوستانه مقابل شاگردان کی روش قرار می گیرند!! تیم هایی که در جمع بزرگان این رشته هیچ محلی از اعراب ندارند.

در جدید ترین نمونه از تفاهم نامه ها چند روز قبل میشل فن پراخ رئیس فدراسیون فوتبال هلند با حضور در فدراسیون فوتبال تفاهم نامه ای را با مهدی تاج به امضا رساند اما در همان روز تاکید کرد که به دلیل پر بودن تقویم تیم ملی هلند دست کم تا دو سال دیگر امکان برگزاری دیدار دوستانه با تیم ملی ایران فراهم نیست.

البته رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان امروز در حاشیه سفر خود به مشهد از تلاش هایی برای برگزاری بازی با لاله های نارنجی در آینده ای نزدیک خبر داد که با توجه به تقویم هلندی ها، پرونده این بازی را باید به بایگانی سپرد.

در همین زمینه گفت و گویی با کاظم طالقانی عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال انجام دادیم.

وی درباره بازی دوستانه ایران و هلند،  تصریح کرد: فدراسیون فوتبال برنامه ویژه ای برای بازی های تدارکاتی تیم ملی درنظر گرفته است. به یقین تیم ملی درمسیر راهیابی به جام جهانی و آماده سازی شرکت در این رقابت ها به بازی با تیم های بزرگ نیاز دارد. بر همین اساس  قصد داریم مقدمات انجام چند بازی تدارکاتی مناسب را برای تیم ملی فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بحث دیدار دوستانه با هلند در راستای سفر رئیس فدراسیون این کشور به ایران مطرح شده اما اگر تقویم این تیم پر باشد، فدراسیون جایگزین مناسبی دارد. همان طور که تیم ملی در دی ماه به مصاف ساحل عاج یکی از تیم های قدرتمند قاره آفریقا می رود.

به هر حال انجام دیدارهای تدارکاتی مقابل تیم های قدرتمند به صلاح تیم ملی است و در تلاش هستیم از این قبیل بازی ها بیشتر در برنامه تیم ملی فوتبال کشورمان گنجانده شود. البته در بحث تفاهم نامه ها هم باید بگویم هرچند فدراسیون فوتبال و طرف مقابل این تفاهم نامه در مورد تمام بندها همکاری خوبی داشته اند اما این گونه هم نیست که تمام مفاد تفاهم نامه های همکاری به بحث برگزاری بازی دوستانه خلاصه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار