همدان؛

نگاه انسان های خیراندیش متفاوت از نگاه دیگران است

فرماندار شهرستان فامنین گفت: نگاه انسان های خیراندیش قطعا متفاوت از نگاه دیگران است.

نگاه انسان های خیراندیش متفاوت از نگاه دیگران استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ظاهر پورمجاهد با بیان اینکه وقف یک سنت حسنه ی اسلامی است که معمولا افراد خاصی از جامعه از منافع آن نفع میبرند افزود: انسان های واقف و نیک اندیش با اهداف بلند و ارزشی بخشی از مال و دارایی خود را وقف می کنند تا در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، قرآنی، مذهبی و امورات دیگر به کارگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه نوع نگاه این انسان های خیراندیش قطعا متفاوت از نگاه دیگران است گفت: آثار و برکات وقف در جامعه خصوصا در استان همدان کاملا ملموس و مشخص است ولی آنچه جای اطلاع رسانی و آگاهی دادن به جامعه دارد، وقف در امورات جدید مانند وقف در امور آموزشی است.

پورمجاهد ادامه داد: وقف در ارتباط با بهداشت و درمان، امورات قرآنی، کمک هزینه تحصیلی خانواده های بی بضاعت و امثال اینها که نیازهای مورد نیاز جامعه است نیاز به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه دارد.

فرماندار شهرستان فامنین بیان کرد: آثار و برکات وقف امروز در عرصه های مختلف اجتماعی جمله اقدامات پشتیبانی برپایی اربعین حسینی، اقدامات فرهنگی در بقاع متبرکه، ارتباط تنگاتنگ اداره اوقاف و امور خیریه با دیگر دستگاه های اجرایی استان ملموس و مشخص است.

وی تصریح کرد: نکته ی دیگر که باید برجسته شود نوع پرداخت حق وقف از جانب مردم و اهالی مناطقی است که بخشی از آن در اختیار موقوفات است و پرداخت حق وقف جزء وظایف اصلی افراد درگیر در این موضوع است و دخالت در آن مسائل شرعی و اخلاقی و قانونی را به دنبال دارد.

پورمجاهد با بیان اینکه به عنوان کارشناس اقتصادی توصیه ای به مردم عزیز روستاها دارم افزود: مردم زحمت کشی روستاها و همچنین شوراها با اداره اوقاف و امور خیریه همکاری داشته باشند تا موضوع درآمد موقوفات شفاف شده و در مراحل زمانی خودش پرداخت شود تا بتواند آثار مثبت خودش را در اجتماع داشته باشد.

وی در ادامه گفت: درآمد موقوفات متناسب با نیت واقف، امروز در جامعه آثار مشخصی دارد.
فرماندار شهرستان فامنین با بیان اینکه کمک به نیازمندان و بیماران از محل درآمدهای موقوفات می تواند افراد دیگر را به وقف کردن بخشی از درآمد و اموال خود تشویق کند.

پورمجاهد ضمن تشکر از مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان بخاطر اقدامات بیشتر نسبت به سنوات گذشته و در مقایسه با سایر دستگاه ها گفت: امیدواریم این فعالیت ها به نفع مردم و جامعه بخصوص افراد کم بضاعت در روستاها و شهرها باشد.

انتهای پیام/ غ
برچسب ها: وقف ، نگاه متفاوت ، همدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.