نامزد حزب سبز عامل شکست کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

"جیل استاین" متهم است با حضور بی‌مورد خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، موجب شکست "هیلاری کلینتون" شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ از جیل استاین" نامزد حزب سبز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به عنوان "رالف نیدر سال 2016 " یاد می‌شود. رالف نیدر سیاستمدار آمریکایی در سالهای 1996 و 2000 به عنوان نامزد حزب سبز و در انتخابات 2004، و 2008 به عنوان کاندیدای مستقل حضور یافت. نیدر در انتخابات سال 2000 نزدیک به 3 درصد آراء را کسب کرد. بسیاری از دموکرات‌ها شکست خود در این انتخابات نزدیک را به نیدر نسبت می‌دادند و معتقد بودند در صورت شرکت نکردن او در این انتخابات، نامزد آن‌ها به پیروزی می‌رسید. 

جیل استاین نیز همین کار را در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 تکرار کرد. حضور او در این انتخابات موجب شد عده‌ای از رای‌دهندگان که احتمال حمایت آنها از نامزد حزب دموکرات وجود داشت، به جیل استاین از حزب سبز رای دهند و به این ترتیب "هیلاری کلینتون" از "دونالد ترامپ" شکست خورد.

جیل استاین در ایالت‌های میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین به ترتیب 51.463، 49.678 و 31.006 رای به دست آورد. این درحالیست که دونالد ترامپ در این ایالت‌ها با اختلاف 10.704، 46.765 و 22.177 رای موفق به شکست کلینتون شد. اظهارات ترامپ درباره حمایت نکردن از برنامه تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد موجب شد بسیاری از شهروندان این سه ایالت تمایلی به حمایت از وی نداشته باشند. اگر جیل استاین، که هرگز امیدی به پیروزی انتخاباتی او نبود، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا نمی‌شد، تمام رای‌های او به سود هیلاری کلینتون داخل صندوق قرار می‌گرفت.

از سوی دیگر تعداد آرای کلینتون در سه ایالت مهم یاد شده نشان می‌دهد، از ابتدا بهتر بود "برنی سندرز" به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی شود. برخی از مردم ایالت‌های میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین با سیاست‌های کلینتون مخالف هستند و اگر برنی سندرز نامزد حزب دموکرات بود، بدون شک می‌توانست دونالد ترامپ را شکست دهد.

شمارش آرا تا به اینجا نشان می‌دهد کلینتون 64.9 میلیون رای مردمی کسب کرده است. اگر ادامه کار شمارش تعداد آرای او را به 65 میلیون رای برساند، کلینتون با تعداد آرای "باراک اوباما" در انتخابات 2012 و "جرج بوش" در سال 2004 که پیروز شدند، برابری خواهد کرد.

در میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که به دلیل پایین بودن آرای الکترال از رقبا شکست خوردند، کلینتون با 2.5 میلیون رای بیشترین اختلاف رای مردمی را با رقیب پیروز شده خود دارد؛ اما باز هم نتوانست به کاخ سفید راه یابد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار