لایحه بودجه 96 تقدیم مجلس شد؛

دلار3300 تومان و نفت بشکه ای 50دلار /از احتمال افزایش قیمت بنزین تا افرادی که از پرداخت مالیات معاف اند

بر اساس جزئیات لایحه بودجه سال 96 قیمت هر بشکه نفت 50 دلار و نرخ دلار 3300 تومان در نظر گرفته شده است.

لایحه بودجه 96 تقدیم مجلس شد/نفت 50دلار و دلار3300 تومان در نظر گرفته شده استبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انر‍ژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس مقررات ،دولت موظف است هر سال تا قبل از 15 آذرماه لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کند و نمایندگان پس از توزیع لایحه 10 روز زمان خواهند داشت تا پیشنهادهای خود را در مورد بودجه سال آینده به کمیسیون های تخصصی مجلس ارائه دهند.

حسن روحانی رییس جمهور، ساعتی پیش با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی وبا بیان ویژگی های لایحه بودجه سال 96،آن را به رییس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

بر اساس جزئیات لایحه بودجه سال 96 ،قیمت هر بشکه نفت 50 دلار تعیین شده که این رقم برای سال جاری 40دلار بوده و همچنین قیمت دلار3 هزار و 300 تومان مد نظر است در حالی که نرخ دلار اکنون در بازار های آزاد 3840 و نرخ مبادلاتی بانک مرکزی 3200تومان است.

در لایحه بودجه درآمد مالیاتی حدود 112 هزار میلیارد تومان و میزان درآمدهای نفتی 110 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به بودجه سال جاری درآمدهای نفتی رشدی 48 درصدی خواهد داشت.

یکی از دغدغه هایی که از سوی نمایندگان مطرح شده بود عدم تطابق لایحه بودجه 96 با برنامه ششم توسعه است که لاریجانی پس از اخذ این لایحه از رئیس جمهور، اظهار داشت: امیدواریم بودجه سال   96 را بتوانیم بر اساس برنامه ششم تصویب کنیم.

از دیگر نکات قابل توجه لایحه بودجه افزایش سهم درآمدهای مالیاتی است که با توجه به شرایط کنونی تحقق 10 هزار میلیاردی آن جای تامل دارد.


بر اساس لایحه بودجه 96، سقف معافیت مالیاتی در سال آتی مبلغ 180/000/000 ریال تعیین شده است.



طبق بودجه سال 96، به دولت اجازه داده می شود تا سرمایه بانک های دولتی را تا 5 هزار میلیارد تومان افزایش دهد و به جهت تسهیل امر ازدواج بانک های کشور ملزم به پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج 10 میلیون تومانی شده اند.


دولت در لایحه بودجه 96 تسهيلات تأمين مالی خارجی(فاينانس) را 5 میلیارد دلار پیشنهاد کرده است.


بر اساس لایحه بودجه 96، میزان در آمدهای مالیاتی در مجموع 112 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که سهم مالیات استانی 78 هزار میلیارد است.


در لایحه بودجه سال96، دولت پیشنهاد کرده است که قیمت بنزین و سایر فرآورده های نفتی حداقل 5درصد افزایش یابد.


در لایحه بودجه سال 96 کل کشور، یارانه نان 10هزار و 500 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که قرار است 2 هزار و300 میلیارد تومان هم یارانه نقدی پرداخت شود.



بر اساس تبصره‌های بودجه سال 96 کل کشور،مالیات هر پاکت انواع سیگار تولید داخل 20 و وارداتی 30 درصد قیمت خرده‌ فروشی تعیین می‌شود.


بر اساس لایحه بودجه سال 96 ، دولت برای اعطای جوایز صادراتی مربوط به صادرات غیرنفتی و غیرپتروشیمی با اولویت صادرات دانش بنیان 1.200.000 میلیون ریال در نظر گرفته است.


کسری تراز عملیاتی لایحه بودجه سال 96 که مابه‌التفاوت درآمد‌ها و هزینه‌ها است به رقم 76 هزار و 789 میلیارد تومان رسیده است.


دولت در لایحه بودجه سال 96 پیشنهاد داد وام کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی یا سرمازدگی یا آفات و بیماریهای همه‌گیر و یا حوادث غیرمترقبه و یا آتش سوزی غیرعمدی، به مدت سه سال امهال شود.


در لایحه بودجه 96به دولت اجازه داده می شود از محل درآمدهای قیمت کالاها و خدمات مبلغ 480 هزار میلیارد ریال صرف اجرای این قانون کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
borzoo
۲۱:۵۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۵
برادران مجلسی یارانه چی !!!!؟؟ دربرنامه بودجه سال آینده باز انگار خبری از افزایش یارانه نیست یه نگاه به قبضهای آب و برق و گاز بکنید ببینید از سال 90 تا حالا چند درصد افزایش پیدا کرده لطفا شمایی که در مجلسید و منتخب همین مردم بیچاره اید از حقشون دفاع کنید اگه میتونید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار