در پی فوت زنی ۲۹ ساله در نیشابور بر اثر تزریق پنی سیلین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی این شهر از توقف تجویز و استفاده از این نوع پنی سیلین و بررسی آن توسط سازمان غذا و دارو خبر داد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر محسن عظیمی نژاد اظهار داشت: هفته قبل خانمی ۲۹ ساله به دلیل علائم سرماخوردگی به یکی از درمانگاه های سطح شهر مراجعه می کند و در اثر تزریق پنی سیلین جان خود را از دست می دهد.  
 
او با بیان اینکه این خانم حتی قبل از تزریق پنی سیلین تست شده بود، ادامه داد: دستور داده شد از شماره سریال شرکتی که این پنی سیلین را تولید کرده، فعلا استفاده نشود تا نتیجه مشخص شود.
 
دکتر عظیمی نژاد خاطرنشان کرد: ما به سازمان غذا و دارو اعلام کردیم که این دارو مشکل دارد و آن ها در حال بررسی این دارو هستند.
 
در عین حال دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو امروز در پاسخ به سوالی مبنی بر بروز یک مورد مرگ به دلیل تزریق پنی سیلین ۶.۳.۳، گفت: در حال بررسی داروی مورد نظر هستیم.
 
او افزود: البته باید توجه کرد که تزریق پنی سیلین در برخی افراد به بروز شوک آنافیلاکسی منجر می‌شود، اما به هر حال داروی مورد نظر در حال بررسی است.
 
در همین راستا معاونت غذا و دارو دانشکده پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور در ابلاغیه‌ای تاکید کرده‌ که تا زمان مشخص شدن نتیجه بررسی‌ها، از توزیع این دارو در نسخ بیماران خودداری شود.

منبع:سلامت آنلاین
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار