بیرجند؛

بازدید استاندار خراسان جنوبی از کارخانه سیمان باقران درمیان

استاندار خراسان جنوبی صبح امروز از کارخانه سیمان باقران درمیان بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از بیرجند ؛علی اکبر پرویزی طی سفری به شهرستان درمیان وارد شد و بعد از حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی از کارخانه سیمان باقران بازدید کرد.

وی گفت : کارخانه سیمان باقران به عنوان قطب دوم اقتصادی شهرستان درمیان پس از کارخانه قند قهستان بوده و به عنوان یکی از بزرگترین واحد های صنعتی استان خراسان جنوبی مطرح است.

استاندار خراسان جنوبی افزود :این کارخانه با توجه به نزدیکی شهرستان به کشور افغانستان می تواند به عنوان نزدیک ترین کارخانه سیمان کشور به افغانستان مطرح باشد تا از ظرفیت های صادرات به این کشور بهره بگیرد.

علی اکبر پرویزی با اشاره به اشتغال مستقیم 240 نفر در این کارخانه در حال حاضر گفت : ظرفیت تولید3 هزار و 300 تن سیمان در روز می تواند زمینه اشتغال بیش از 2 هزار نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کند و به نوعی با توجه به جمعیت 55 هزار نفری شهرستان درمیان با راه اندازی این کارخانه 20 درصد جمعیت شهرستان از اشتغال آن بهره مند می شوند.

وی افزود : در حال حاضر این کارخانه 92 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال جاری به طورکامل راه اندازی خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد :در مورد بحث گاز رسانی به این کارخانه و تأمین سوخت کوره ها پیگیری های لازم انجام خواهد شد.

علی اکبر پرویزی با اشاره به ظرفیت خوب صادرات این کارخانه و موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به مرز گفت: پیگیری و رایزنی های لازم از سوی دولت و استانداری برای صادرات تولیدات این کارخانه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.