لرستان

افزایش 33 درصدی تلفات مسمومیت با گاز منوکسید کربن در لرستان

مدیر کل پزشکی قانونی استان لرستان از افزایش 33 درصدی تلفات مسمومیت با گاز منوکسید کربن در هفت ماهه نخست امسال در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛حمید رضا نظیفی با اعلام این خبر  افزود: بررسي‌هاي انجام شده در گروه آمار و انفورماتیک پزشكي قانوني استان لرستان نشان مي‌دهد كه در هفت ماهه نخست امسال 12 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منو کسید کربن در استان لرستان جان خود را از دست دادند، که این تعداد به لحاظ جنسیتی شامل 5 زن و و 7 مرد بوده است.
 
وی با بیان اینکه اين آمار در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از آن 3 نفر افزایش يافته است، اظهار داشت: در هفت ماهه نخست سال قبل 9 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منو اکسید کربن جان خود را از دست دادند که به لحاظ جنسیتی شامل 2 زن و 7 مرد بوده است.
 
دکتر نظیفی در خصوص مقایسه آماری تعداد فوتی بر اثر مسمومیت با گاز منو اکسید کربن در دو سال گذشته نیز افزود: همچنین در سال 1394 تعداد 18 نفر و در سال 1393 تعداد 28 نفر جان خود را از دست داده اند.
 
وی تصریح کرد: میزان کل تلقات با گاز منو اکسید کربن در دو سال گذشته در لرستان به لحاظ جنسیتی در سال 1394، 12 نفر مرد و 6 نفر زن و در سال 1393 ، 3 نفر مرد و 25 نفر زن بوده است.
 
مدیر کل پزشکی قانونی استان لرستان با اشاره به مقایسه آماری تعداد کل تلفات این نوع مسمومیت در 10 سال اخیر در لرستان بیان داشت: بر اساس آمارهای موجود در اداره کل پزشکی قانونی استان لرستان طی 10 سال گذشته در سال 1386 بیشترین و طی سال های 1383 و 1388 کمترین تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منو اکسید کربن در استان لرستان اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.