دادستان كل كشور؛

نقش دانشجويان در پيشرفت كشور بی بديل است/ حركت در مسير انقلاب لازمه هر دانشجو

نشست صميمی و سه ساعته مسئولان بسيج دانشگاه های تهران با دادستان كل كشور عصر امروز برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی دادستانی كل كشور، نشست  صميمي و سه ساعته مسئولان بسيج دانشگاه های تهران با دادستان كل كشور عصر امروز برگزار شد. 

حجت الاسلام و المسلمين منتظری دادستان كل كشور در ابتدای اين ديدار ضمن گراميداشت فرارسيدن روز دانشجو، به نشست روز گذشته رياست دستگاه قضا با نمايندگان  تشكل های دانشجويی اشاره كرد  و گفت: آيت الله آملي لاريجانی امروز  در جلسه مسئولان عالی قضايی از برگزاری اين جلسه ابراز رضايت داشتند و دانشجويان در فضايی دوستانه مطالب خود را بيان كردند و به ابهامات دانشجويان پاسخ داده شد.

وی با اشاره به دستاوردهای عظيم جمهوری اسلامی ايران نقش دانشجويان در تحقق و تداوم انقلاب را بی بديل دانست و گفت: امام راحل (ره) عنايت خاصی به قشر دانشجو داشتند و تلاششان بر اين بود كه اين قشر تأثيرگذار را در مسير انقلاب نگه دارند و مقام معظم رهبری نيز اهتمام ويژه به اين قشر عزيز دارند.

دادستان كل كشور لازمه يك دانشجوی توانمند از لحاظ علمي و عملی حركت در مسير انقلاب دانست و بر جايگاه تأثيرگذار اين قشر تأكيد كرد.

وی ادامه داد: مديران امروز كشور زمانی در جايگاه دانشجويی قرار داشتند و اين نشان می دهد دانشجويان امروز ، مديران فردا هستند و مسئوليت بخش های مختلفی را در حوزه های گوناگون عهده دار می شوند ، اگر دانشجو به رسالتی كه متوجه او است توجه داشته باشد قطعا خودش را برای آن روز آماده خواهد كرد.

حجت الاسلام و المسلمين منتظری به سه ضلعی كه بايد مورد اهتمام دانشجويان قرار گيرد اشاره كرد و علم و دانش را اولين ضلع دانست و گفت: هر پيشرفتی در كشور مرهون دانش و علم دانشجويان هر رشته ای است.

وی تاريخ جمهوری اسلامی ايران را دانشمند پرور دانست و ادامه داد: خوشبختانه پس از نشر اسلام در كشورمان گام های زيادی برای پيشرفت و تحكيم اركان ترقي برداشته شده است و دانشمندی چون ابن سينا، شيخ طوسی، فارابی و همانند آن را فقط در سرزمين ما می توان يافت.

دادستان كل كشور بيان داشت: دانشجو وظيفه دارد با نگاه به عدم توقف كسب علم به علم آموزی توجه كند و اگر دانشجو از اين فرصت استفاده كرده و خودش را غنی سازد قطعا ارزش قابل قبولی براي او به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمين منتظری تزكيه را به عنوان ضلع دوم ضروريات يك دانشجو عنوان كرد و افزود: اگر علم همراه با تزكيه نباشد هم حجاب است و هم موجب گمراهی بيشتر می شود.

وي با بيان اينكه علم بدون تقوا مسير انحراف را طی می كند، گفت: دانشگاهی كه پيامبر اكرم (ص) برای بشريت گشود دارای دو كلاس تزكيه و علم بود.

دادستان كل كشور خطاب به دانشجويان اظهار كرد: اگر تقوا و ارتباط با خدا و لذت ترك گناه را از همان جوانی برای خودتان فراهم سازيد قطعا لذت های ديگر برای شما دارای لذت نخواهد بود.

بصيرت ضلع سومی بود كه دادستان كل كشور در اين نشست مورد اشاره قرار داد و در تببين نقش بصيرت در امتداد مسير يك دانشجو تصريح كرد: با توجه به نقش دانشجو و تزريق انديشه او به جامعه، توجه به بصيرت برای او از ضروريات است.

حجت الاسلام و المسلمين منتظری ادامه داد: اگر دانشجو با بصيرت حركت كند قطعا پيشرفت يك جامعه را با فكر خود فراهم می سازد.

وی در تفسير بصيرت به روايتی از امام صادق (ع) اشاره كرد و افزود: وقتی از اين امام بزرگوار خواسته می شود كه شخصيت حضرت عباس (ع) را معرفی كنند ايشان بر بصيرت وی تأكيد می كنند و شخصی را كه به همه مسائل توجه دارد، تحليل گر خوبی است و همه مسائل را می بيند بصير می نامند.

دادستان كل كشور با اشاره به تأكيدات مقام معظم رهبری در شتاب گرفتن رشد علمی كشور، 
يادآور شد: بايد خودمان را به وضعيت كنونی دنيا برسانيم و سبقت بگيريم و تحقق اين موضوع به دست دانشجويان امكانپذير است.   

وی به دانشجويان حاضر در جلسه توصيه كرد كه افرادی مثل خود را توليد كنند و گفت: اگر با دانشجويی كه خط فكری اش با شما فرق دارد مواجه شديد او را به حلقه اعتقادی صحيح و سليم خودتان كه برخاسته از قرآن و ولايت است جذب كنيد.
 
‎در ادامه اين نشست مسئولان بسيج دانشجويی دانشگاه های تهران به طرح سئوالات خود پرداختند و پاسخهای صريح و شفاف دادستان كل كشور را دريافت كردند.

انتهای پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار