در نصب توربین‌های حرارتی به خودکفایی رسیده‌ایم/ تولید 75 هزار مگاوات برق طی 10 سال آینده

معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: در حال حاضر تمام اجزای نیروگاه حرارتی برای تولید برق در کشور ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هوشنگ فلاحتیان معاون برق و انرژی وزارت نیرو در اولین کنفرانس بین المللی انرژی های تجدید پذیر، اظهار داشت: ایران به سمت انرژی‌های تجدید پذیر جهش خوبی داشته و طی سه سال گذشته قوانین خوبی در این جهت و توسعه هر چه بیشتر آن تدوین شده است. 
 
وی افزود: از تجربیات کشورهای توسعه یافته در خصوص استفاده از این انرژی‌ها بهره برده‌ایم و در شرایطی هستیم با تعرفه گذاری مناسب توانایی جذب سرمایه گذاری داریم.
 
معاون برق و انرژی وزارت نیرو ادامه داد: ایران از نظر جغرافیایی در شرایط مناسبی قرار دارد و ما می‌توانیم به خوبی در زمینه توسعه انرژی‌های نو پیشرفت کنیم. 
 
فلاحتیان ادامه داد: اکنون برای تولید برق در کشور 95 درصد از منابع فسیلی استفاده شده و تنها 5 درصد آن از انرژی‌های نو تامین می‌شود. 
 
وی افزود: ما مصمم هستیم که بر اساس یک برنامه راهبردی طی 10 سال آینده 7 هزار و 500 تا 10 هزار مگاوات برق کشور را از طریق انرژی‌های تجدید پذیر تامین نماییم. 
 
معاون برق و انرژی وزارت نیرو عنوان کرد: پیش بینی ما این است در 10 سال آینده 75 هزار مگاوات برق به طور قطعی با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر داشته باشیم. 
 
وی تصریح کرد: بسترهای قانونی و تنظیم تعرفه‌های مطلوب شرایط را برای سرمایه گذاری خارجی در صنعت برق میسر خواهد کرد. 
 
فلاحتیان در خصوص سرمایه گذاری‌های خارجی افزود: طی یک سال گذشته هیات‌های خارجی به سازمان انرژی های نو مراجعه کرده که درخواست‌های مبنی بر سرمایه گذاری در حوزه برق و انرژی به این سازمان ارائه کرده‌اند. 
 
معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: صنعت برق کشور عظم مصممی دارد تا بتواند بیشتر از گذشته برای کاربرد انرژی‌های تجدید پذیر اقدامات عملی انجام دهد. 
 
وی افزود: ما جلساتی با شهرداران کلان شهرهای کشو داشته‌ایم و این شهرها به دنبال تولید انرژی از طریق انرژی‌های نو هستند و در وزارت نیرو و سازمان انرژی نو ایران تعاملات و سرمایه گذاری‌های مناسبی شده است. 
 
فلاحتیان گفت: ما تمایل داریم با حسن نیت در کوتاه زمان به عقد قراردادهای تضمینی و سرمایه گذاری‌های خارجی پاسخ داده و تضمین دهیم هیچ ریسکی در این صنعت متوجه سرمایه گذران نخواهد بود. 
 
معاون برق و انرژی وزارت نیرو عنوان کرد: طی تحقیقاتی که انجام شده ایران جزو 50 کشوری است که از صفر تا 100 نیروگاه حرارتی را در کشور تولید و اکنون بین 4 تا 5 هزار مگاوات برق با توجه به نیاز کشور و با تکنولوژی داخلی راه اندازی شده است. 
 
فلاحتیان تاکید کرد: ساخت توربین دو نیم مگاواتی از دو سال پیش در ایران تولید می‌شود و به بهره برداری نیز رسیده است. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار