قزوین؛

منتظر سوت اولین قطار چین،قزوین،اروپا هستیم

استاندار گفت : منتظر شنیدن سوت اولین قطار از چین به مقصد قزوین و پس از آن به اروپا هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ فریدون همتی  در نشست با هیئت اقتصادی چینی گفت : کار با شرقی ها و به ویژه چینی ها با تعصب خاصی دنبال می شود و موفقیت کشور چین موفقیت جمهوری اسلامی  ایران خواهد بود.

وی با بیان اینکه کاروانسرای سعد سلطنه قزوین در گذشته در مسیر راه ابریشم بعنوان بندر خشک محسوب می شد ، گفت : این پروژه در مسیر احیای جاده مسیر ابریشم تلقی می شود که کشور چین یکی از محورهای اصلی این راه به شمار می رود.

همتی افزود : این طرح  با هدف  احیای جاده ابریشم اجرا می شود .

وی در زمینه سرمایه گذاری خارجی اعلام آمادگی کرد و گفت :  امنیت و علاقه قزوین در زمینه مشارکت با چینی ها خودش یک زیرساخت اساسی به شمار می رود .

 «یو جینگ یو» مدیرمرکز هماهنگی شعبه پل زمینی ارتباطی اتحادیه حمل و نقل و ارتباطات کشور چین هم در این نشست گفت: مهمترین هدف از سفر این هیئت تجاری و بازرگانی توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری است و برای ادامه مسیر ریلی جاده ابریشم که می تواند در کاهش هزینه های ترانزیت کالا دراین مسیر موثر باشد مصمم هستیم .

یو جینگ یو اضافه کرد : بخشی از محموله هایی که از شهر «ای ایوو» چین به مقصد ایران با کشتی بارگیری می شود حدود ۴۰ روز در راه است که با اجرای شبکه ریلی می توان این مدت را به ۲۰ روز کاهش داد.

وی تصریح کرد: حجم ۴۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین ایجاب می کند تا با توسعه شبکه ترانزیت کالا و شبکه ریلی برای کاهش هزینه و زمان جابجایی اقدام شود که با استفاده از ظرفیت های موجود و همکاری مشترک می توانیم به طرح های خوبی برسیم.

یو جینگ یو افزود :  بیشتر محموله ها از طریق دریا به بندرعباس می رسد و ما تمایل داریم با توسعه مسیرهای ریلی ،روابط تجاری و بازرگانی توسعه  و هزینه ها کاهش یابد .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار