مدیرعامل شرکت بیلفینگر: ایران برای جلب اطمینان سرمایه‌گذاران خارجی نیازمند زمان است

"توماس بلیدز" معتقد است سرمایه‌گذاران خارجی هنوز به اطمینان کافی برای فعالیت تجاری در ایران دست نیافته‌اند.

مدیرعامل شرکت بیلفینگر: ایران برای جلب اطمینان سرمایه‌گذاران خارجی نیازمند زمان استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "توماس بلیدز"، مدیرعامل شرکت اروپایی بیلفینگر متخصص در پروژه‌های عمرانی و ارائه خدمات مهندسی، درباره سرمایه‌گذاری در ایران اظهار داشت: سرمایه‌گذاران خارجی هنوز نتوانسته‌اند به اطمینان خاطر کامل درباره فعالیت در ایران برسند. بزرگترین چالشی که هم‌اکنون در ایران وجود دارد تامین مالی پروژه‌های پُربازده است.

وی در ادامه افزود: بسیاری از بانک‌های معتبر غربی به دلیل نگرانی از جریمه شدن هنوز مایل به انجام مبادلات نقدی با ایران نیستند. 

شرکت بیلفینگر یکی از سرمایه‌گذاران خارجی در ایران است که ماه ژوئیه موفق شد در قراردادی چند میلیون یورویی، توسعه یکی از بزرگترین میادین نفتی کشور را برعهده بگیرد. 

"توماس بلیدز" گفت: صنعت نفت و گاز ایران تنها دلیلی نبود که ما را به این کشور جذب کرد. در این کشور تقاضای زیادی برای فناوری‌های زیست‌محیطی وجود دارد. با توجه به آلودگی هوای تهران، می‌توان در فناوری‌های کاهش آلاینده‌ها نیز سرمایه‌گذاری مطمئنی کرد. 

بیلفینگر در دیگر کشورهای حوزه خاورمیانه از جمله مصر، عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس نیز فعالیت تجاری دارد. مدیر عامل این شرکت که مقر آن در آلمان است نسبت به ریاست جمهوری "دونالد ترامپ" در آمریکا دیدگاه منفی ندارد و حتی معتقد است: ترامپ یک تاجر است. او از بهبود اقتصاد و پروژه‌های سودآور حمایت می‌کند. این همان بخشی است که شرکت بیلفینگر در آن فعالیت می‌کند و به نظرم جای نگرانی وجود ندارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار