سمنان؛

طرح حفاظت مشارکتی در اراضی سمنان اجرا می شود

در قالب این طرح، حفاظت از 600 هزار هکتار از اراضی طبیعی این استان به مردم واگذار می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در 600 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی این استان طرح حفاظت مشارکتی با هدف حذف و کاهش عوامل تخریب، تا یک ماه آینده اجرا می شود.
محمدعلی سفیدیان افزود: سال 94 برای اجرای طرح حفاظت مشارکتی در 190 هزار هکتار از اراضی استان سمنان قرارداد منعقد شد و پیش بینی می شود برای سال 95 علاوه بر 600 هزار هکتار برنامه ریزی شده، در 300 هزار هکتار مازاد این طرح انجام شود.
وی تصریح کرد: در قالب این طرح، حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی به مردم واگذار می شود و در قبال آن اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به مردم تنور گازی و یا آبگرمکن خورشیدی، بسته به نیاز آن مکان، اهدا می کند.
سفیدیان با اشاره به راه اندازی بانک اطلاعات زمین ، ادامه داد: در این بانک کلیه اطلاعات سندهای تک برگی یا کاداستر، تخریب و تصرف زمین و مباحث اجرای کمربند حفاظتی، بارگذاری می شود و به راحتی می توان به اطلاعات دست یافت.
وی با بیان این که این بانک اطلاعاتی بسیار مفید است و می تواند راهکار خوبی برای جلوگیری زمین خواری و تصرف زمین باشد، افزود: استان سمنان متعهد شده است تا پایان سال 95 اطلاعات هزار و 100 پرونده را در این بانک اطلاعاتی بارگذاری کند که تا کنون بیش از 800 پرونده بارگذاری شده است.
؛ معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان همچنین از اجرای 2 طرح کمربند حفاظتی و کمربند سبز در 155 هکتار در مرز بین اراضی ملی و مستثنیات قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی استان سمنان خبر داد.
وی افزود: برای سال 95 برای 108 هکتار از اراضی استان سمنان طرح کمربند حفاظتی و برای 47 هکتار کمربند سبز اجرا می شود.
انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.