همدان؛

اهمیت مفاهیم تربیتی و آموزشی در تئاتر دانش آموزی

کارگردان نمایش «حسن و لوبیای سحرآمیز» بر اهمیت مفاهیم تربیتی و آموزشی در تئاتر دانش آموزی تأکید کرد.

اهمیت مفاهیم تربیتی و آموزشی در تئاتر دانش آموزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ نرگس شیرازی نژاد بهتر شدن وضعیت تئاتر کودک را در گرو تأمین سالن های بهتر و با کیفیت دانست و اظهار کرد: کارهای کودکان باید بهتر از کار بزرگسال باشد، چون مخاطب نمایش های کودکانه بسیار حساس و نکته سنج هستند.

وی با بیان اینکه امکانات ما در حوزه تئاتر کودک و نوجوان کم است، گفت: کاری که از شیراز به جشنواره می آید، نیاز به سالن «بلک باکس» با عمق ١٠ متر دارد، اما در شهرستان ها چنین سالنی وجود ندارد.

شیرازی نژاد با تأکید بر اینکه شهرستان ها از امکانات سالنی کمی برخوردار هستند، یادآور شد: نخستین گام در اجرای تئاتر داشتن سالن تئاتر مطلوب و استاندارد است.

وی در خصوص برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اظهار کرد: اگر مخاطب جشنواره کودکان باشند، اتفاق خوبی است زیرا کارهایی که برای کودکان تولید می شود، مطابق با نیازهای روحی و روانی آنها خواهد بود.

کارگردان نمایش «حسن و لوبیای سحرآمیز» با تأکید بر گنجاندن آموزش در تئاتر بیان کرد: امروز تئاتر به صورت یک هنر فاخر در مدارس مورد آموزش قرار می گیرد که باید از این رشته هنری برای آموزش مفاهیم تربیتی و اجتماعی بهره گرفت.

وی بر لزوم توجه به تئاتر آموزشی تأکید کرد و افزود: مدیران مدارس در تئاتر آموزشی تنها به جنبه رقابتی بودن جشنواره اهمیت می دهند در حالی که محتوا و پیام هایی که از نمایش به کودکان انتقال می یابد نیز مهم است.

بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از ٢٢ تا ٢٧ آذرماه با دبیری شهرام کرمی در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.