وحدت ميان دانشگاه و حوزه شكل عملياتی به خود نگرفته است/ ارتباط نزديک نظام سلامت با حوزه

رييس دانشگاه علوم پزشكى شهيدبهشتی گفت: نظام سلامت و نظام حوزه به يكديگر وابسته و ارتباط نزديک ترى با هم دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علي اصغر پيوندى رييس دانشگاه علوم پزشكى شهيد بهشتى در دومين همايش وحدت حوزه و دانشگاه كه امروز در دانشکده پزشکی این دانشگاه برگزار شد، گفت: اميدواريم اين همايش ها فتح بابي براي گسترش روابط باشد که بايد در اين زمينه استراتژي را تعريف تا از قابليت ها و توانمندي ها در جهت تعميق ارزش هاي جمهورى اسلامي استفاده كنيم.

وي وحدت حوزه و دانشگاه را وحدت پاياپاي علم و دين دانست و بیان کرد: علم و دين دو بال براي پروازند و اگر وحدت در اين دو حوزه گسترش يابد، موجب دورى و نهي سكولاريسم مى شود.

پيوندى عنوان كرد: متاسفانه با وجود اينكه حوزه و دانشگاه حرف هاي زيادي براي گفتن دارند، تاكنون وحدت ميان حوزه و دانشگاه شكل عملياتي به خود نگرفته است که از مسئولان اين موضوع انتظار سياست گذاري مبتني بر ارزشها را داريم و نبايد فقط به يك همايش بسنده كنيم.

رييس دانشگاه علوم پزشكى شهيدبهشتي با اشاره به پررنگ شدن وحدت ميان حوزه و دانشگاه بعد از انقلاب، اظهار داشت: پس از مدتي به علت فكر به نتايج كوتاه مدت اين تب فروكش كرد كه نياز به گفتمان سازي دارد و وحدت را نمي توان با دستور، نامه و بخشنامه عميق كرد چراكه كارهاي فرهنگي نياز به اقدامات از پايين به بالا دارد.

وى با بيان اينكه تكيه به نوگرايي و ارزشها حلقه مفقوده وحدت را به هم متصل مى كند، يادآور شد: اگر بخواهيم در منطقه به عنوان كشور اسلامى مطرح شويم، به تحكيم وحدت ميام حوزه و دانشگاه نياز داريم که البته در نظام سلامت اين ارتباط مى تواند نزديك تر باشد چرا كه دو علم به يكديگر وابسته اند، از طرفي دغدغه ما اسلامى كردن دانشگاه هاي آراسته به علم به كمك سند دانشگاه اسلامى است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار