در پی شیوع آنفولانزای حاد پرندگان؛

آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ/ واحدهای آلوده معدوم شدند

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گفت: در پی شیوع ویروس آنفولانزای حاد پرندگان و معدوم سازی واحدها، صادرات تخم مرغ به بازارهای هدف همچنان متوقف است.

آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ/ واحدهای آلوده معدوم شدندفرزاد طلاکش دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ اظهار داشت: در پی شیوع ویروس آنفولانزای حاد پرندگان و معدوم سازی واحد ها، صادرات تخم مرغ به بازارهای هدف همچنان متوقف است.

وی با اشاره به اینکه آخرین تاریخ معدوم سازی واحد های آلوده در تهران و البرز 7 آذر ماه بوده است، افزود: در چند روز گذشته گزارش انتشار ویروس در این مناطق به دست ما رسید و این امر منجر شد تا مجددا سازمان دامپزشکی اقدامات مربوط به معدوم سازی واحدها را در این مناطق آغاز کند.

طلاکش ادامه داد: با وجود آنکه اقدامات خوبی در این مناطق از سوی سازمان دامپزشکی صورت گرفته است اما به سبب نبود ساختار بهداشتی مناسب جهت قرنطینه سازی، تردد ماشین های آلوده و سهل انگاری از سوی کارگران این ویروس ، مجدد در این مناطق شیوع پیدا کرده است.

به گفته وی فضای اطراف و مرغداری های شعاع سه کیلومتری واحدهای آلوده نیز پاک سازی و معدوم سازی شده است.

دبیر کل کانون پروش دهندگان مرغ تخم گذار با اشاره به وضعیت نرخ تخم مرغ در بازار بیان کرد: در حال حاضر متوسط نرخ تخم مرغ درب مرغداری 4 هزار تومان است و کاهش عرضه در پی شیوع آنفولانزا نتواسنته تاثیر چندانی در افزایش قیمت داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار