پهلوان زاده:نبود حامی مالی مشکل عمده شطرنج کشور است/در بخش تیمی شطرنج عقب هستیم

رئیس فدراسیون شطرنج گفت:بسیاری از باشگاه ها با مشکل نداشتن حامی مالی در مسابقات لیگ روبه رو هستند.

پهلوان زاده نبودحامی مالی مشکل عمده شطرنج کشور است/دربخش تیمی شطرنج عقب هستیممهرداد پهلوان زاده درگفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: باشگاه های شطرنج باید به جایی برسند که خودشان فعالیت اقتصادی داشته باشند اما آنها قدرت مالی ندارند و وابسته به نهادهای دولتی هستند.این فرهنگ باید در کشور جا بیفتد که حامیان مالی برای توسعه و رشد ورزش از رشته هایی مثل شطرنج در سطح باشگاهی حمایت کنند عمده معضل ما در مسابقات لیگ یک نبود حامیان مالی برای باشگاه ها است.

وی افزود:شطرنج ایران در بخش انفرادی قوی است اما در بخش تیمی خیلی عقب هستیم باشگاه ها باید به جایگاهی برسند که برای تشکیل تیم نیاز به حمایت دولتی نداشته باشند، تنها از این طریق است که می توانیم لیگ پویا تری داشته باشیم،برخی تیم های قدرتمند به دلیل نداشتن حامی مالی از حضور در مسابقات لیگ برتر و دسته یک کناره گیری می کنند.

رئیس فدراسیون شطرنج در ادامه عنوان کرد: یکی از دلایل پویا نبودن لیگ دسته یک شطرنج وجود مشکلات اقتصادی است که تیم ها حامی مالی ندارند به همین دلیل بازیکنان حاضر به شرکت در مسابقات نیستند.حمایت نکردن اسپانسرها فقط مختص به شطرنج نیست بسیاری از رشته های ورزشی کشور با این مشکل روبه رو هستند.

وی درباره اینکه فدراسیون تا پایان سال چند اعزام به مسابقات خارجی دارد تصریح کرد:مسابقات شطرنج قهرمانی سریع و برق آسیا جهان دو هفته دیگر به میزبانی قطر آغاز می شود که 6 شطرنج باز کشورمان در این رقابت ها شرکت می کنند همچنین رقابت های قهرمانی غرب آسیا و چند مسابقه غیر رسمی خارجی برگزار می شود که شطرنج بازان اعزام خواهند شد. رقابت های شطرنج قهرمانی زنان جهان مهم ترین مسابقه ای است که به میزبانی ایران در تهران برگزار می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد:یکی از راه هایی که کمک می کند تا پشتوانه خوبی برای شطرنج ایجاد کنیم حضور فعال باشگاه ها در مسابقات لیگ است امیدوارم تیم های شطرنج با جذب اسپانسر های قوی بازیکنان خوبی را جذب تیمشان کنند چون این موضوع در افزایش کیفیت مسابقات تاثیر گذار است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار